Sākumskolas skolēnu patstāvības veicināšanas iespējas mājturībā un tehnoloģiju nodarbībās
Author
Bērziņa, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Volāne, Elita
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: Sākumskolas skolēnu patstāvības veicināšanas iespējas mājturības un tehnoloģijas nodarbībās. Bakalaura darba autors: Anna Bērziľa Zinātniskā darba vadītājs: profesore, dr.paed. Elita Volāne Mērķis: pētīt sākumskolas skolēnu patstāvības veicināšanas iespējas mājturības un tehnoloģiju nodarbībās. Izzināmais jautājums: kādi uzdevumi un pedagoģiskie nosacījumi veicina sākumskolas skolēnu patstāvību mājturības un tehnoloģiju nodarbībās? Uzdevumi: 1. Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atzinumus par patstāvību to veicināšanas paľēmieniem. 2. Izzināt un atklāt sākumskolas skolēnu vecumposmu īpatnības. 3. Analizēt metodisko literatūru par sākumskolas patstāvības veicināšanu. 4. Veikt pētījumu un apkopot rezultātus. Pirmajā nodaļā analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra izpēte. Izzināts un analizētas daţādu autoru atziľas (M.Montesori, H.Gudjons, A.Špona, B.G.Ananijevs, V.Dirnēna, D.Lieģiniece, A.Ļeontjevs, V.Vigotskis, L.V.Ţarova, J.Komenskis, Ţ.Ţ.Ruso, V.Krioţko, K.Jozsa, S.Peverilas, S.Beverilas, A.Vorobjovs) par patstāvību. Apakšnodaļās tika apkopots patstāvības raksturojums sākumskolas skolēnu vecumposmā un izzināti patstāvības veicinošie faktori. Otrajā nodaļā tika aplūkota patstāvības izpausmes sākumskolas skolēniem pētījuma gaitā. Tika apkopotass metodes un paľēmieni patstāvības sekmēšanai kā arī analizēta zinātniskā un psiholoģiskā literatūra balstoties uz D.B.Elkoľina, V.V.Davidova, G.A.Cukermana, I.Adamsones, Dţ.Teilora, Ā.Ļubļinskas, B.Garjānes, E.Eriksona, L.Borna, N.Ruso, Ţ.Piaţe, I.Čamanes, C. Šalova, A.U.Zaparoţeca, B.Frīdenberga, N.R.Berlinera atziľām pētāmās problēmas aspektā. Trešajā nodaļā atklāts pētījums, tā gaita un rezultātu apkopojums. Kopējais bakalaura darba apjoms ir 48 lpp, 5 tabulas, 10 attēli, 47 literatūras un avotu kpējais skaits, 4 pielikumi. Atslēgvārdi: patstāvība, mājturība un tehnoloģijas, metodiskie paņēmieni. Subject of Bachelor's Thesis: Possibilities for Enrollment of Primary School Students in Home Economics and Technology. Bachelor paper author: Anna Bērziľa Head of scientific work: professor, dr.paed. Elita Volāne Aim: To study the possibilities of promoting the independence of primary school pupils in home economics and technology classes. Knowing Question: What tasks and pedagogical conditions promote the autonomy of primary school students in the field of home economics. Tasks: 1. To analyze the opinions of pedagogy and psychology scientists about their autonomy in promoting them. 2. Identify and discover the peculiarities of the ages of primary school pupils. 3. To analyze the methodological literature on the promotion of the independence of the primary school. 4. Carry out research and summarize the results. The first chapter analyzes the study of pedagogical and psychological literature. The findings of various authors have been studied and analyzed (M. Montesori, H. Gujun, A.Shpona, B.G.Naniev, V.Dirnets, D.Lieģiniece, A.Leontjevs, V.Vigotskis, L.Jarovs, J.Komenskis, Ţ.Z.Ruso, V. Kriojko, K.Jozsa, S.Peverilas, S.Beverilas, A.Vorobjovs) on independence. The sub-chapters summarized the characteristics of autonomy at the age of primary school pupils and self-supporting factors. The second chapter looked at the manifestations of self-expression for primary school students during the study. The methods and techniques for the promotion of selfassertion were summarized, and the scientific and psychological literature was analyzed on the basis of the ideas of D.B.Elkonin, V.V.Davydov, G.A.Cukerman, I. Adamsone, J.Teilor, A.Lublinsk, B.Garyne, E.Erikson, L. Borna, N .Ruso, Ţ. Piaţe, I.Čamanes, C.Shalova, A.U.Zaparoţeca, B.Friedenberg, N.R.Berliner's study of the research problem. The third chapter presents the study, its progress and the summary of results. The total volume of the Bachelor's paper is 48 pages, 5 tables, 10 figures, 47 references and sources, 4 annexes. Keywords: autonomy, home economics and technologies, methodological techniques.