Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorAkmentiņa, Sindija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:03:28Z
dc.date.available2018-12-30T02:03:28Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67692
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45737
dc.description.abstractDarba nosaukums: „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu izpratnes par tikumiskajām vērtībām veidošanās pasaku iepazīšanas procesā”. Darba autore: Sindija Akmentiņa Pētījuma mērķis: pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu vērtību izpratnes veidošanos pasaku iepazīšanas procesā. Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā ir analizētas pedagogu, psihologu, filozofu atziņas par vērtībām, tikumiskajām vērtībām, kā arī aplūkota pasaku nozīme tikumisko vērtību izpratnes veidošanā bērniem pirmsskolas vecumā. Tiek apkopotas un analizētas tikumiskās vērtības, pasaku veidi un pasaku īpašības, tikumisko vērtību izpratnes veidošanās pasaku iepazīšanas procesā, sniegts tikumisko vērtību raksturojums vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Empīriskajā daļā ir atspoguļots praktiskais pētījums – sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, veikts bērnu raksturojums pētījuma sākumā un beigās, atspoguļots praktiskais darbs ar bērniem – pasaku izmantošana pedagoģiskajā procesā, sarunas ar bērniem, veikta iegūto rezultātu analīze. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka pasakas sekmē bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanos, ja tās atbilst bērnu pieredzei, interesēm, konkrētai situācijai un ja notiek mērķtiecīgas pārrunas. Bakalaura darbs sastāv no 85 lpp., 11 attēliem, 3 tabulām, 2 pielikumiem un 76 literatūras avotiem no kuriem 64 ir latviešu autori, 12 ir ārzemju autoru darbi.
dc.description.abstractAnotation The theme of Bachelor work: Formation the oldest preschool children's understanding of moral values by process of familiarization tales. The author: Sindija Akmentina The aim of the work: research the formation of the oldest preschool children's understanding of moral values by process of familiarization tales. The Bachelor thesis consist of a theoretical an empirical parts. The theoretical part analyzes the ideas of teachers, psychologists, philosophers about values, moral values, and also discusses the role of fairy tales in developing understanding of moral values for children in pre-school age. There are collected and analyzed moral values, fairy-tales and types of fairy tales as well as forming the understanding of moral values in the process of familiarization fairy tales and the characterization of moral values for the elder preschool children. The empirical part reflects a practical research which includes the methodological substantiation of the research, the characterization of children at the beginning and the end of the study and the practical work with children - the use of fairytales in the pedagogical process, conversations with children. The analysis of the obtained results is made as well. During the research was confirmed nominated hypothesis that fairy tales promote understanding of children's moral values if they correspond to children's experience, interests, a particular situation and intentional discussions. Bachelor paper consists of 85 pages, 11 images, 3 tables, 2 supplements and 76 sources of literature of which 64 are Latvian authors and 12 are works of foreign authors.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectVērtības
dc.subjectTikumiskās vērtības
dc.subjectPirmsskolas vecums
dc.subjectLiterārie darbi
dc.subjectPasakas
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu izpratnes par tikumiskajām vērtībām veidošanās pasaku iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeFormation the oldest preschool children's understanding of moral values by process of familiarization tales
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record