Emocionālās atsaucības veidošanās jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem literāro darbu iepazīšanas procesā
Author
Alde, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats – emocionālās atsaucības veidošanās jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem literāro darbu iepazīšanas procesā. Pētījuma mērķis – pētīt emocionālās atsaucības veidošanos jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem literāro darbu iepazīšanas procesā. Bakalaura darbu veido ievads, divas nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi par teorētiskās literatūras analīzi un pētījuma praktisko daļu, izmantoto avotu saraksts un pielikumi. Teorētiskajā pētījumā – analizētas un apkopotas dažādu autoru atziņas par emocijām, emocionālās atsaucības veidošanos jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem. Ir sniegts jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu psiholoģiskais raksturojums pētāmās problēmas skatījumā, analizētas literāro darbu izmantošanas iespējas bērnu emocionālās atsaucības sekmēšanā. Empīriskajā pētījumā – raksturotas pētījumā izmantotās metodes, balstoties uz pedagoģijas un psiholoģijas autoru atziņām, izstrādāti emocionālās atsaucības vērtēšanas kritēriji un rādītāji. Ir atspoguļots praktiskais darbs ar bērniem, izmantojot literāros darbus bērnu emocionālās atsaucības sekmēšanā. Analizēti empīriskajā pētījumā iegūtie dati, veikta to salīdzināšana un interpretācija, izdarīti secinājumi. Bakalaura darbā izmantoti 49 literatūras avoti, ietverti 14 attēli, 4 tabulas. Bakalaura darba apjoms ir – 61 lpp. Atslēgas vārdi: emocionālā atsaucība, emocijas, literārie darbi, pirmsskolas jaunākais vecums. The subject of the bachelor’s work is “The Development of Emotional Responsiveness in Children of The Youngest Pre-school Age in the Process of Learning Literary Works”. The aim of the study is to research the development of emotional responsiveness in children of the youngest pre-school age in the process of learning literary works. The bachelor’s work consists of an introduction, two chapters with subdivisions, a conclusion of the analysis of theoretical literature and the practical part of the research, the list of used sources and attachments. The theoretical research - analyzes and summarizes the ideas of different authors about emotions, the formation of emotional responsiveness for younger preschool children. The psychological characterization of the younger preschool children in the perspective of the problem is given, the possibilities of using literary works for promoting children's emotional responsiveness are analyzed. The empirical study describes the methods used in the study. Criteria and indicators for assessing emotional response are developed based on the thoughts of pedagogy and psychology authors. Practical work with children has been reflected using literary works for promoting the emotional response of children. The data from the empirical study have been analysed, compared and interpreted, conclusions have been drawn. 49 sources of literature have been used, 14 images, and 4 tables have been included in the bachelor’s work. The bachelor’s work consists of 61 pages. Key words: emotional responsiveness, emotions, literary works, the youngest pre-school age.