dc.contributor.advisor | Stangaine, Inga | |
dc.contributor.author | Kaļva, Baiba | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2018-12-30T02:03:32Z | |
dc.date.available | 2018-12-30T02:03:32Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | 67709 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45745 | |
dc.description.abstract | Bakalaura darba nosaukums. Rotaļspēles kā bērna runas attīstības veicināšanas līdzeklis 2 līdz 3 gadu vecumā. Bakalaura darba autors. Baiba Kaļva Pētījuma mērķis. pētīt bērnu runas attīstības veicināšanas iespējas rotaļspēles procesā 2 – 3 gadu vecumā. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz nozīmīgu latviešu autoru D. Dzinteres, I. Stangaines, D. Lieģenieces, V. Rūķes – Draviņas, kā arī citu autoru izteiktām atziņām par rotaļu, rotaļspēlu nozīmi 2 līdz 3 gadu vecu bērnu runas attīstībā. Tiek analizētas autoru atziņas par bērna attīstības likumsakarībām, bērna runas attīstību agrīnajā vecumposmā, kā arī analizētas atziņas par rotaļspēļu veidiem un to nozīmi 2 līdz 3 gadu vecu bērna runas attīstības veicināšanā Emipīriskajā daļā tika novērotas, vērtētas un salīdzinātas 2 līdz 3 gadus vecu bērnu runas prasmes Tas tika darīts individuālās sarunās ar bērniem un rotaļspēļu procesā. Pētījuma praktiskajā daļā darba autore izmantojusi dažādas metodes: teorētiskās literatūras analīzi, novērošanu, intervijas, analīzi. Darba saturā ir dažādas psihologu un pedagogu atziņas par rotaļu nozīmi bērnu runas attīstībā, aprakstīts praktiskais darbs ar bērniem, kā arī novērojumu rezultāti par bērnu runas prasmēm gan pētījuma sākumā, gan beigās. Praktiskajā pētījumā ir iekļauta PII grupa ar 15 bērniem (8 meitenes un 7 zēni), izmantotas autores izstrādātas un apkopotas rotaļspēles, runas vingrinājumi, kas pēc autores domām varētu sekmēt bērnu runas prasmju attīstību. Pētījuma beigās var secināt, ka nodrošinot 2 līdz 3 gadus vecu bērnu iesaistīšanos dažādas rotaļspēlēs, tiek nodrošināta viņu runas attīstība. Darba apjoms 51 lpp., 2 tabulas, 5 attēli, 12 pielikumi, 35 literatūras avoti, no tiem 32 latviešu valodā un 3 svešvalodā. Atslēgas vārdi. Bērnu runas prasmes, rotaļas, rotaļspēles, pirmsskola. | |
dc.description.abstract | Name of the Bachelor paper. Game as a tool for speech development for children of age 2 to 3. Author of the Bachelor papert. Baiba Kaļva Objective of the study. To study the possibilities of promoting children's speech development in the play process in the age of 2 - 3 years. The theoretical part of the research is based on a significant Latvian author D. Dzinteres, I. Stangaines, D. Liegenieces, V. Rukes – Dravinas, as well as other authors notions about the importance of play and games in the development of children's speeches of 2 to 3 year olds. The author's quotes about the regularities of the development of the child and the development of the child's speech at an early age are analyzed. As well as analyzes the quotes about the types of games and their role in promoting the development of children's speech from 2 to 3 years old. In the empirical part, children's speaking skills of 2 to 3 year olds were observed, evaluated and compared. This was done in individual conversations with children and in the process of playing games. In the practical part of the research, the author of the paper used various methods: analysis of theoretical literature, observation, interviews and analysis. The content of the work contains various lessons from psychologists and educators about the importance of playing games for children's speech development, it describes practical work with children, and also displays the results of observations on children's speech skills both at the beginning and at the end of the study. A practical study includes a pre-school educational institutions group with 15 children (8 girls and 7 boys), it also includes author's compilations of games and speech exercises that, according to the author, could contribute to the development of children's speech skills. At the end of the study, it can be concluded that ensuring the participation of children aged 2 to 3 in playing various games, ensures their speech development. Workload 51 lpp., 2 tables, 5 pictures, 12 attachments, 35 literary sources, of them 32 in latvian and 3 in a foreign language. Keywords. Children's speech skills, games, play games, preschool. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Skolas pedagoģija | |
dc.subject | Bērnu runas prasmes | |
dc.subject | rotaļas | |
dc.subject | pirmsskola | |
dc.subject | rotaļspēles | |
dc.title | Rotaļa kā bērna runas attīstības veicināšanas līdzeklis 3 līdz 4 gadu vecumā | |
dc.title.alternative | Game as a tool for speech development for children of age 3 to 4 | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |