Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorDaņiļeviča, Olga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:03:33Z
dc.date.available2018-12-30T02:03:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67710
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45746
dc.description.abstractBakalaura darba temats: “Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko priekšstatu veidošanās rotaļās”. Darba autors: Olga Daņiļeviča Bakalaura darba mērķi: pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērniem tikumisko vērtību izpratnes veidošanās rotaļās. Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā ir aplūkota tikumība un rotaļas nozīme pedagogu, psihologu un filozofu atziņās. Tiek apkopotas un analizētas tikumiskās vērtības, rotaļu veidi, īpašības un funkcijas, tikumisko vērtību izpratnes veidošanās rotaļās, tiek sniegta tikumiskās audzināšanas raksturojums vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Empīriskajā daļā ir atspoguļots praktiskais pētījums par dažādām autores organizētām rotaļām izmantošanas iespējām bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanā, ir sniegts bērnu raksturojums, bērnu tikumiskā darbība un rīcība, kā arī atklāta un analizēta praktiskā darbība, kura atklāj rotaļas izmantošanas iespējas. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka dažādas rotaļas tikumisko vērtību izpratnes veidošanās veicina tad, ja bērniem tiek sniegtas attiecīgas zināšanas, kurās veidojas izpratne un uzskati par tikumu, kas vēlāk pāraug pārliecībā; ja pedagogs mērķtiecīgi izmanto organizētas rotaļas, ja tie tiek atlasīti atbilstoši bērnu attīstības pakāpei, atbilstošajai situācijai, pieredzei, bērnu interesēm un tiek pielietoti kā audzināšanas līdzeklis, ievērojot bērna individuālās īpatnības, lai sekmētu tikumību un morāles attīstību vecākā pirmsskolas vecumā bērniem; ja bērns iesaistās daudzveidīgās rotaļās atspoguļojot tajās visu vēroto un pārdzīvoto, kā arī īstenojot sadarbību gan ar pieaugušajiem, gan ar vienaudžiem; ja tiek respektētas bērnu vēlmes un centieni, ka arī atzītas viņu tiesības pašiem izvēlēties sev tīkamas rotaļas un rotaļbiedrus. Bakalaura darbs sastāv no 99 lpp., 8 attēliem, 7 tabulām, 20 pielikumiem un 67 literatūras avotiem no kuriem 52 ir latviešu autori, 15 ir ārzemju autoru darbi. Atslēgvārdi: rotaļas, rotaļas nozīme, tikumība, morāle, tikumiskas vērtības, tikumiska audzināšana, tikumiskas iezīmes, darbība un rīcība.
dc.description.abstractThe theme of the bachelor thesis: “The development of awareness of moral values of the elder preschool age children in games”. The author of the work: Olga Daņiļeviča The goal of the thesis: to study the development of awareness of moral values of the elder preschool age children in games. The Bachelor thesis consists of a theoretical and empirical part. The theoretical part deals with moral values and the role of games based on the opinions of educators, psychologists and philosophers. Moral values, types of games, characteristics and functions, the development of awareness of moral values are presented and analyzed; the characteristics of moral education for the elder preschool children are provided. The empirical part reflects a practical study based on various possibilities of using play organized by the author to develop the awareness of moral values of children; the characteristics of children, children’s moral action and reaction are provided; as well as a practical activity that reveals the possibilities of using play is discovered and analyzed. In the course of study the proposed hypothesis was confirmed through the conclusion that various types of play in the development of the awareness of moral values are promoted, when children are given relevant knowledge to develop the awareness and opinions about moral values, which later develop the confidence; when educators purposefully use the organized play, when these games are selected according to the stage of the development of children, according to the situation, experience, the interests of children, and are used for the purpose of education, taking into account child’s personal characteristics in order to promote moral values and the development of morality for the elder preschool age children; when the child engages in diverse games, reflecting everything seen and experienced, and engaging with both adults and peers; when the wishes and aspirations of children are respected and that their right to choose their own games and playmates is recognized. Bachelor paper consists of 99 pages, 8 pictures, 7 tables, 20 annexes and 67 sources of literature, 52 of which are Latvian authors, 15 are works of foreign authors. Keywords: games, the role of play, virtue, morality, moral values, moral upbringing, virtuous features, moral action.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectrotaļas nozīme
dc.subjecttikumiskas vērtības
dc.subjecttikumiska audzināšana
dc.subjecttikumība
dc.subjectmorāle
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko priekšstatu veidošanās rotaļās
dc.title.alternativeThe development of the pre-school children’s moral image in play
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record