4-5 gadīgu bērnu radošās darbības sekmēšana vizuālajā mākslā
Author
Novicka, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „4 – 5 gadīgu bērnu radošās darbības sekmēšana vizuālajā mākslā”. Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt radošās darbības sekmēšanas iespējas vizuālajā mākslā 4 – 5 gadīgiem bērniem. Pirmsskolas vecumā bērniem ir izteikta fantāzija un iztēle, kas veicina radošu darbību. Tieši tāpēc pirmsskola ir pirmā vieta, kur bērniem tiek radīta vide un apstākļi, lai tie spētu radoši un mākslinieciski izpausties. Vizuālā māksla rosina bērnos radīt unikālus un orģinālus darbus, kas atspoguļo bērnu iekšējo pasauli, emocionālo stāvokli, sajūtas, fantāziju. Pētījums sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. 1. nodaļā aplūkotas un analizētas pedagoģijas un psiholoģijas atziņas par radošo darbību, par radošuma attīstību vidējā pirmsskolas vecuma bērniem, vizuālās mākslas nozīme bērnu personības veidošanā un radošās aktivitātes atraisīšanā un sekmēšanā. 2. nodaļā veikts empīriskais pētījums, kur ir atklāta bērnu radošuma izpēte vizuālās mākslas rotaļnodarbībās. Veikt praktisks darbs ar bērniem, analīze un secinājumi. Izstrādāti priekšlikumi skolotājiem radošās darbības sekmēšanai vizuālas mākslas rotaļnodarbībās. Izvirzīta hipotēze, ka radošā darbība vizuālajā mākslā 4-5 gadīgiem bērniem tiks sekmēta, ja: bērniem netiks doti gatavi šabloni, paraugi, no kuriem smelties idejas; bērnam tiks radīta pozitīva, brīva, droša darba vide ar pieejamiem materiāliem; pedagogs piedāvās daudzveidīgus materiālus, tehnikas un metodes bērna radošās darbības sekmēšanai; pedagogs motivēs, iedrošinās un atbalstīs bērnus radoši darboties. Darbam ir šāda struktūra: ievads, divas nodaļas, secinājumi, priekšlikumi, 19 attēli, 9 tabulas, izmantotās literatūras un citu avotu saraksts – 48 avots. Darbam ir pievienoti 4 pielikumi. Darba apjoms – 66 lpp. Atslēgas vārdi: radošums, radoša darbība, vizuālā māksla, 4 -5 gadu bērnu vecumposms, radošās darbības veicināšana. Bachelor thesis is "Creative skill improvement in art for 4 –5 years old children". The aim of the research is to theoretically and practically study the possibilities of promoting creative activity in visual arts for children aged 4 – 5 years. Pre-school children have fantastic fantasy and imagination that encourages creative activity. That is why pre-school is the first place for children to create the environment and conditions so that they can express themselves creatively and artistically. Visual art encourages children to create unique and original works that reflect the inner world of children, emotional state, feelings, fantasy. The study consists of the theoretical and empirical parts. In part 1 discusses and analyzes pedagogy and psychology lessons about creative activity, the development of creativity for middle preschool children, the role of visual art in the development of children's personality and the unlocking and promotion of creative activity. In part 2, an empirical study was carried out, where the study of children's creativity in visual arts plays was discovered. Practical work with children, analysis and conclusions. Proposals for teachers to promote creative activity in visual arts playgrounds are developed. The hypothesis that creative activity in visual arts for children aged 4-5 will be promoted if: children will not be given ready-made templates, samples of which to stretch ideas; a positive, free, safe working environment with available materials will be created for the child; the teacher will offer a variety of materials, techniques and methods to promote the child's creative activity; the educator motivates, encourages and supports children to work creatively. The study has the following structure: introduction, two parts, conclusions, proposals, 19 pictures, 9 tables, list of used literature and other sources - 48 sources. 4 attachments are added to the work. Work volume - 66 p. Keywords: creativity, creative activity, visual art, 4-5 years age group, promotion of creative skill.