Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorKreicberga, Mairita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:03:41Z
dc.date.available2018-12-30T02:03:41Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67759
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45764
dc.description.abstractBakalaura darba autors: Mairita Kreicberga Bakalaura darba nosaukums: piecgadīga bērna pašapziņas attīstība rotaļu procesā. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pamatot piecgadīgu bērnu pašapziņas attīstību rotaļu procesā. Pētījuma teorētiskajā daļa balstās uz nozīmīgu latviešu autoru: I. Stangaines, D. Dzinteres, G. Svences, kā arī citu autoru izteiktām atziņām par rotaļas nozīmi bērna attīstībā, par pašapziņas attīstību pirmsskolas periodā. Tiek analizētas autoru atziņas par bērna personības attīstību, likumsakarības problēmas skatījumā, kā arī analizētas atziņas par rotaļu veidiem un to nozīmi bērna pašapziņas sekmēšanā. Empīriskajā daļā tika novērota un salīdzināta bērnu pašapziņas attīstība vecākā pirmsskolas vecuma bērniem rotaļu procesā. Pētījuma praktiskajā daļā autore izmanto šādas pētīšanas metodes: novērošana, pārrunas un analīze. Darba saturā ir dažādas psihologu un pedagogu atziņas par pašapziņu, tās attīstību, par rotaļām, to nozīmi bērnu attīstībā, aprakstīts praktiskais darbs ar bērniem, kā arī novērojumu rezultāti par bērnu pašapziņas attīstību rotaļu procesā, gan pētījuma sākumā, gan pētījuma beigās. Praktiskajā pētījumā ir iekļauta PII grupa ar 11 bērniem ( 8 meitenes un 3 zēni), vecumā no 5 līdz 6 gadiem; izmantotas autores izvēlētas kustību rotaļas un didaktiskās spēles, kas pēc autores domām varētu sekmēt bērnu pašapziņas attīstību. Pētījuma beigās var secināt, ka rotaļu procesā būtiski tiek celta bērna pašapziņa. Darba apjoms: 70 lpp, 2 tabulas, 9 attēli, 4 pielikumi, 58 literatūras avoti. Atslēgvārdi: pašapziņa, pašapziņas attīstība, rotaļa, rotaļas nozīme bērna attīstībā.
dc.description.abstractThe author of the Bachelor’s thesis: Mairita Kreicberga The title of the Bachelor’s thesis: The Development of a Five-Year-Old Child’s Self-Confidence During Playing. The goal of the research: theoretical research of the development of a five-year-old child’s self-confidence during playing and substantiate it in practice. The theoretical part of the research is based on information provided by significant Latvian authors (I. Stangaine, D. Dzintere, G. Svence) and other authors about the importance of game in child’s development as well as the development of self-confidence in pre-school period. There are analysed thoughts of authors about the development of child’s personality, regularities in problems as well as conclusions regarding types of games and their importance in developing the child’s self-confidence. In the empirical part, the development of children’s self-confidence while playing was observed and compared for children in older pre-school age. The author uses the following research methods in the practical part: observation, discussion and analysis. The thesis includes different conclusions from psychologists and pedagogues regarding self-confidence, its development, games and their importance in children’s development. Practical work with children and the results of observation of the development of children’s self-confidence during playing both at the beginning and at the end of the research are described. The practical research focuses on a pre-school educational class with 11 children (8 girls and 3 boys) in the age from 5 to 6; the author used movement and didactic games which in the author’s opinion could benefit the development of children’s self-confidence. In the end of the research, it is possible to conclude that the self-confidence of children is substantially improved during the playing process. Volume of bachelor’s thesis: 70 pages, 2 tables, 9 figures, 4 appendixes, 58 sources of literature. Keywords: self-confidence, development of self-confidence, playing, games, importance of playing in child’s development.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpašapziņa
dc.subjectpašapziņas attīstība
dc.subjectrotaļa
dc.subjectrotaļas nozīmē
dc.subjectbērna attīstība
dc.titlePiecgadīga bērna pašapziņas attīstība rotaļu procesā
dc.title.alternativeThe Development of a Five-Year-Old Child's Self-Confidence During Playing
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record