Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu ritma izjūtas sekmēšana dienas ritā
Автор
Vaivade, Anika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autore: Anika Vaivade. Darba nosaukums: “Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu ritma izjūtas sekmēšana dienas ritā”. Darba mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu ritma izjūtas sekmēšanas iespējas dienas ritā. Īss pētījuma saturs un rezultāti: muzikalitātes un ritma izjūtas sekmēšana jau kopš dzimšanas un, bet īpaši pirmsskolas vecumā ir vitāli nepieciešama nodarbošanās, tā kā sniedz virkni dažādus ieguvumus. To iespējams īstenot un attīstīt, izmantojot dažādas metodes un vingrinājumus. Pētījumā tika pierādīts, ka bērnu ritma izjūta ir atkarīga no daudziem faktoriem, piemēram, bērna rakstura, interesēm, bērnu līdzšinējā attīstības līmeņa, tomēr neatkarīgi no visiem šiem faktoriem, pat trīs mēnešu laikā iespējams sasniegt uzlabojumus bērnu ritma izjūtas attīstībā. Pētījumā tika pierādīts, ka vecākā pirmsskolas bērna ritma izjūta dienas ritā tiks sekmēta, ja ritma elementi tiek apvienoti ar dažādiem darbības veidiem - dziedāšanu, mūzikas klausīšanos, ķermeņa kustībām un skanošajiem žestiem. Darbs sastāv no 51 lapām, septiņiem attēliem, piecām tabulām, 50 literatūras vienībām, četriem pielikumiem. Atslēgas vārdi: vecākais pirmsskolas vecums, ritms, ritma izjūta, pirmsskola, dienas ritms Author of work: Anika Vaivade. The title of the work: „Promoting a rhythm of the elderly preschoolers in their day mode”. Aim of the work: To study theoretically and practically the possibilities of promoting the elderly preschoolers sense of rhythm in their day mode. Brief content and results of the study: The promotion of musicality and rhythm from birth and, especially in pre-school age, is a vital activity, as it offers a range of benefits. It can be implemented and developed using different methods and exercises. The authors study showed that the feeling of a child's rhythm depends on many factors, such as the nature of the child, the interests of children, the level of development of children, but despite all these factors, even within three months, improvements in the development of the rhythm of the kid can be achieved. The study showed that the feeling of rhythm of the older preschoolers in their day mode can be enhanced if the rhythm elements are combined with different types of activities - singing, listening to music, body movements and tapping gestures. The work consists of 51 pages, seven images, five tables, 50 literary units, four annexes. Keywords: elder preschool age, rhythm, sense of rhythm.