2-3 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju veicināšana rotaļās
Author
Lazdiņa, Egita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
2-3 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju veicināšana rotaļās. Darba autore: Egita Lazdiņa Zinātniskais vadītājs: Mag.paed. Antra Randoha Darba struktūra: 56 lapas, 3 nodaļas, 9 apakšnodaļas, 2 tabulas, 4 attēli. Darbā analizēta 2-3 gadīgu bērnu attīstība, rotaļas nozīmīgums saskarsmes prasmju veidošanā ar citiem bērniem, aprakstītas dažādas rotaļas, kuras palīdz bērniem attīstīt saskarsmes prasmes. Atslēgas vārdi: saskarsme, 2- 3 gadīgi bērni, rotaļas nozīme, attīstība Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt 2-3 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju veicināšanas iespējas lomu rotaļās. Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par saskarsmes īpatnībām un rotaļu nozīmi jaunākajā pirmsskolas vecumā. 2. Pētīt rotaļu nozīmi pirmsskolas vecuma bērnu attīstības sekmēšanā. 3. Pētīt 2-3 gadīgu bērnu saskarsmes prasmes rotaļās un ikdienā vienam ar otru. Pētījuma hipotēze: : 2-3 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju attīstība rotaļās tiks sekmēta, ja: - rotaļas būs atbilstošas bērnu vecumam, bērni būs ieinteresēti iesaistīties rotaļas norisē, - pedagogs bērniem ļaus arī pašiem patstāvīgi izspēlēt rotaļas, iesaistoties tad, kad nepieciešams. Pētījuma metodes: Teorētiskā metode – pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze. Empīriskās metodes- novērošana un pārrunas ar bērniem. Pētījuma bāze: : Pedagogu un psihologu B. Brices, D. Dzinteres, O. Holeciovas, V. Romenkovas, G. Svences un citu autoru teorētiskās atziņas par rotaļu nozīmi saskarsmes prasmju attīstībā pirmsskolā. Pētījumā piedalās 10 bērni no Jēkabpils pirmsskolas izglītības iestādes ”Zvaigznīte”, bērnu vārdi ir mainīti. The development of 2-3 years old children's communication skills in games The author: Egita Lazdiņa Scientific adviser: Antra Randoha Bachelor’s scope of work: 56 pages, 3 chapters, 9 subchapters, 2 tables, 4 pictures. Bachelor’s analysis the development of 2-3 year old children, game importance to gain communication sills with other children, overview different games which helps children develope communication skills. Keywords: communication, 2-3 year old children, impartance of game, development. The aim of research: theoretical and practical research of communication development of 2-3 year old children possibilities in games. Research tasks: 1. To analyse pedagogical and psychological literature about the difference of communication and the importance of game in younger preschool age. 2. To research the importance of game to develop preschoolers skills. 3. To research 2-3 years old children communication skills in games and in everyday life with each other. Hyphothezis: the communication skills of 2-3 year old children will develope if: - games will fit to children age, children will be interested in the process of game. - teacher will allow children to play games themselves, join in when it is necessary. Methods of research: Theoretical method- the analysis of pedagogical and psychological literature. Empirical method- observation and discussion with children. Research base: the theoretical quotes of teachers and psychologists about game importance in communication skills development in preschool. 10 children from preschool called “Zvaigznīte” in Jekabpils, children names are changed.