Pasaku dramatizēšana 5-6 gadīgu bērnu saskarsmes veicināšanai pirmsskolā
Author
Sāviča, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore – Zane Sāviča. Kvalifikācijas darba temats: Pasaku dramatizēšana 5 – 6 gadīgu bērnu saskarsmes veicināšanai pirmsskolā. Darba mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt 5 – 6 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju pilnveidošanas iespējas pasaku dramatizēšanā. Darbs sastāv no divām daļām. Teorētiskajā daļā tika analizētas pedagogu un psihologu atziņas par saskarsmi, sniegts 5 – 6 gadīgu bērnu raksturojums un raksturotas saskarsmes pilnveides iespējas, izmantojot pirmsskolā pasaku dramatizēšanu. Otrajā daļā aprakstīti empīriskā pētījuma rezultāti. Pētījumā pēc iepriekš izstrādātiem kritērijiem vērtēta 5 – 6 gadīgu bērnu saskarsme, noteiktas saskarsmes pilnveides vajadzības, veikta pedagoģiskā izmēģinājumdarbība - pasaku dramatizēšana, pārbaudot teorijā analizēto paņēmienu praktisko pielietojumu darbā ar pirmsskolas vecuma bērniem. Secināts, ka pasaku dramatizēšana veicina bērnu saskarsmi, ja tiek izvēlētas pasakas, kas atbilst bērnu vecumposma īpatnībām un interesēm, ja tiek mērķtiecīgi organizēta vide un variēti pasaku dramatizēšanas paņēmieni. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas un empīriskās daļas, secinājumiem, izmantotās literatūras saraksta ar 29 vienībām, 5 pielikumiem. Darbā iekļautas 3 tabulas un 6 attēli. Atslēgas vārdi: saskarsme, pasaka, pasaku dramatizēšana, pirmsskola, 5 – 6 gadīgi bērni. Work author: Zane Sāviča. Qualification work name: Fairytale’s dramatization for promoting communication between preschool children aged 5 and 6. The aim of the Qualification work: theoretical analysis and practical research of 5 to 6 years old children communication skills development opportunities in fairy-tale dramatization. The Qualification work consists of 2 parts. Theoretical part is teachers and psychologists quotes about communications analysis. 5 to 6 years old children characteristics are given and communication development opportunities are characterized using fairy-tale dramatization in preschool. Second part is description of empirical research results. In research communication of 5 to 6 years old children is evaluated based on previously set criteria, needs of communication development are set, pedagogical trial action or operations is done – fairy-tale dramatization, testing set of means analysed on theoretical part in real action working with preschool age children. The conclusion is made that fairy-tale dramatization develops children communication if fairy-tales are chosen in accordance with children age group specialties and interests and if an environment is organized purposefully and fairy-tale dramatization means are diversified. The Qualification work consists of Introduction, Theoretical part and Empirical part, Conclusions and Bibliography including 29 units and 5 Annexes. The Qualifying work includes 3 tables and 6 pictures. Keywords: communication, fairy-tale, dramatization, preschool 5 to 6-year-old children.