Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju pilnveidošana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā
Author
Pumpure, Marjama
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju pilnveidošana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Bakalaura darba autors: Marjama Pumpure. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu attīstības iespējas pedagoģiskajā procesā Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz nozīmīgu latviešu autoru: D. Dzinteres, I. Stangaines, R. Andersones, D. Krastiņas, J. Menča, kā arī citu autoru izteiktām atziņām par matemātisko prasmju pilnveidošanu, izmantojot par līdzekli spēles, rotaļas un pasakas. Tiek analizētas autoru atziņas par bērna attīstību, dažādas likumsakarības, kā arī analizētas atziņas par pedagoģiskā procesa līdzekļu nozīmi matemātisko prasmju pilnveidošanai. Empīriskajā daļā tika novērotas un salīdzinātas bērnu matemātiskās prasmes vecākā pirmsskolas vecuma bērniem caur spēlēm un pasakām. Pētījuma praktiskajā daļā autore izmanto dažādas metodes: pedagoģiskais novērojums, bērnu darbības analīze, pārrunas, pašnovērtējums. Darba saturā ir dažādas psihologu un pedagogu atziņas par matemātisko prasmju pilnveidi caur spēlēm, rotaļām un pasakām, aprakstīts prakstiskais darbs ar bērniem, kā arī novērojumu rezultāti par bērnu matemātiskajām prasmēm gan pētījuma sākumā, gan beigās. Praktiskajā pētījumā ir iekļauta PII grupa ar 15 bērniem (8 meitenes un 7 zēni); izmantotas autores izvēlētas spēles un pasakas, kas pēc autores domām varētu sekmēt bērnu matemātisko prasmju pilnveidi. Pētījuma beigās var secināt, ka spēles un pasakas pilnveido bērnu matemātiskās prasmes. Darba apjoms: 75 lpp. , pamatteksts 57 lpp., 8 tabulas, 2 attēli, 15 pielikumi, 45 literatūras avoti, no tiem 28 latviešu valodā un svešvalodā 17. Atslēgas vārdi: Matemātika, rotaļa, spēles, pasakas, pirmsskola. Name of bachelor's work: Mathematical Skill Improvement of Senior Preschool Aged Children in the Primary School’s Pedagogical Process. Bachelor’s work author: Marjama Pumpure. The aim of the research: To study theoretical and practical research on the development of mathematical concepts of children of the senior preschool age in the pedagogical process. The theoretical part of the research is based on significant Latvian authors: D. Dzintere, I. Stangaine, R. Andersone, D. Krastiņš, J. Mencis, as well as other author’s ideas on the improvement of mathematical skills using play, games and fairy tales. The bachelor’s author analyzes the researched author's knowledge about the development of a child, various regularities, as well as analyzes the findings about how the pedagogical process tools are improving mathematical skills. In the empirical part, children's mathematical skills were observed and compared to the elder preschool children through games and fairy tales. In the practical part of the research, the author uses different methods: pedagogical observation, analysis of children's activity, interviews, self - evaluation. The content of the work contains various quotes from psychologists and educators about the development of mathematical skills through play, games and fairy tales, describes the practical work with children, as well as the results of observations on children's mathematical skills both at the beginning and at the end of the study. A practical study includes a preschool’s group of 15 children (8 girls and 7 boys); who used the author’s selected games and fairy tales, which, in the author's opinion, could contribute to the development of children's mathematical skills. At the end of the study, it can be concluded that games and fairy tales improve children's mathematical skills. Volume of work: 75 pages, 8 tables, 2 pictures, 15 annexes, 45 literature sources, of which 28 in Latvian and 17 in a foreign language. Keywords: Math, play, games, fairy tales, preschool.