Show simple item record

dc.contributor.advisorBula-Biteniece, Inta
dc.contributor.authorAgriņa, Nadežda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:03:50Z
dc.date.available2018-12-30T02:03:50Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67797
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45783
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: Kustību integrēšana mācību procesā pirmsskolā 5-6 gadi Darba autore: Nadežda Agriņa Zinātniskā vadītāja: Inta Bula-Biteniece Darba apjoms: 44 lpp., ietverti 7 attēli, 6 tabulas, izmantoti 54 literatūras avoti Darbs izstrādāts ar mērķi teorētiski izzināt un praktiski pētīt kustību integrācijas iespējas mācību procesā pašvadības kustību aktivitātes sekmēšanā 5-6 gadus veciem bērniem. Darba teorētiskajā daļā analizēts kustību jēdziens un skatīta to nozīme 5-6 gadus vecu bērnu fiziskajā un kognitīvajā attīstībā. Liela uzmanība pievērsta integrēta pedagoģiskā procesa jēdzienam, analizējot faktorus, kas varētu sekmēt pašvadītu kustību aktivitāšu iekļaušanu pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Darbā tiek analizētas projekta Skola 2030 idejas par pašvadītu mācību procesu, kā arī jaunākie zinātniskie pētījumi par kustību aktivitāšu iekļaušanu pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Empīriskajā daļā darba autore strādā ar 12 vecākā pirmsskolas vecuma bērniem (5-6 gadi), realizējot attīstošu programmu, kas balstīta uz dažādu kustību aktivitāšu sasaistīšanu ar mācību un audzināšanas procesu. Bērni tiek iesaistīti projekta darbā – pētījumā, patstāvīgi vāc materiālus par fizisko aktivitāšu nozīmi, kas motivē bērnus, rosinot patstāvīgi sākt izdomāt sev fiziskus vingrojumus. Vienlaicīgi tiek analizēts vides iekārtojums un bērniem pieejamie sporta atribūti, ar kuriem viņi var darboties telpās un pastaigu laikā. Pētījuma rezultātā bērniem veidojas pozitīva attieksme pret sporta nodarbībām, iekšēja motivācija patstāvīgi iesaistīties kustību aktivitātēs, izprotot to nozīmīgumu savā veselībā. Sasniegtie rezultāti ļauj apstiprināt pētījuma sākumā izvirzīto hipotēzi: Ja skolotājs radīs vidi, kurā tiks veidota izpratne par kustību aktivitāšu nepieciešamību un bērniem būs iespēja pašiem noteikt integrēto kustību aktivitāti atbilstoši vietai un laikam, tad bērniem attīstīties iekšējā motivācija un kustību integrācija mācību procesā noritēs veiksmīgāk. Atslēgas vārdi: vecākais pirmsskolas vecums, kustību aktivitātes, pašvadīta mācīšanās, kustību integrācija.  
dc.description.abstractQualification paper topic is ‘Integration of movements in educational process to children of 5-6 years’. Author: Nadezhda Agrina Scientific supervisor: Inta Bula-Biteniece Paper volume: 44 pp., 7 pictures, 6 tables and 54 used sources of the literature. The paper is developed to theoretically and practically study the possibilities of integration of movements in the study process contributing movement activities at preschool 5-6 years. The theoretical part of the paper analyzes the concept of movements and examines their role in the physical and cognitive development of children aged 5-6 years. A great attention is paid to the concept of an integrated pedagogical process by analyzing the factors that could facilitate the inclusion of self-direct activities in the pedagogical process in the preschool. The paper analyzes ideas of the project 'School 2030' about self-directed learning process as well as the latest scientific research on the inclusion of movement activities in the preschool pedagogical process. In the empirical part, the author of paper is working with 12 oldest preschool children (5-6 years old), realizing a development program based on various movement activities connected with the teaching and education process. Children are involved in the project work – their task is to independently collect materials about the importance of physical activity, which later motivates and encourages children to invent their own physical exercises independently. At the same time, the paper analyzes the environment and sports elements, available to children, which they can use indoors or during walks. As a result of the study, children develop a positive attitude towards sports activities and inner motivation to independently engage in movement activities, understanding their significance in their health. Results of the study allow us to confirm the hypothesis proposed at the beginning of the study: if the teacher creates an environment in which awareness of the need for movement activities are developed and children will have the opportunity to determine the integrated motion activity according to place and time, then children will develop their inner motivation and integration of movements in the study process will be more successful. Key words: oldest preschool age, movement activities, self-directed learning, movement integration.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.subjectkustību aktivitātes
dc.subjectpašvadīta mācīšanās
dc.subjectkustību integrācija
dc.titleKustību integrēšana mācību procesā pirmsskolā 5-6 gadi
dc.title.alternativeIntegration of movements in educational process to children of 5-6 years
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record