Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorEndere , Inese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:03:50Z
dc.date.available2018-12-30T02:03:50Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67801
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45785
dc.description.abstractBakalaura darba temats: „Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes sekmēšana rotaļā” Mērķis: Teorētiski un praktiski noskaidrot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju attīstīšanas iespējas rotaļā. Darba pirmajā nodaļā ir veikta teorētiskā analīze par saskarsmi, kurā tiek noskaidrots, ka saskarsme ir jebkura mijiedarbība starp cilvēkiem, attiecībām un attieksmes veids. Ir izvērtētas psihologu un pedagogu atziņas par saskarsmes jēdzienu un būtību, saskarsmes struktūru un funkcijām. Pirmās nodaļas trešajā apakšnodaļā ir veikta teorētiskā analīze par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarībām. Izvērtējot dažādu grāmatu autoru, psihologu un pedagogu atziņas, tika secināts, ka šajā vecumposmā bērns kļūst vairāk pašpārliecinātāks, viņa uzvedība ir jau vieglāk paredzama, tā vairs nav tik paradoksāla. Viņam patīk spriest, viņš jūtas laimīgs, ja iegūst izvēles tiesības. Bērns labprāt izpilda pieaugušo prasības un cenšas visu darīt, cik vien labi spēj. Ir veikta teorētiskā analīze par rotaļu, kurā tiek paskaidrots, ka rotaļa ir bērna galvenais darbības veids, caur kuru bērns mācās un attīstās. Arī pieaugušais šajā procesā tiek iesaistīts un reizē kļūst gan par skolotāju, gan par rotaļu biedru. Ir pārskatītas un analizētas dažādu pedagogu un psihologu atziņas par rotaļas būtību, rotaļu un spēļu klasifikāciju, ir veikta arī teorētiskā analīze par rotaļu kā bērna saskarsmes prasmju sekmētāju. Izvērtējot dažādu autoru teikto, var secināt, ka jebkura veida rotaļā bērns nonāk saskarsmē gan ar saviem vienaudžiem, gan ar pieaugušajiem. Rotaļā bērns iepazīstas ar visu, kas viņam ir apkārt, atklāj arī par sevi un savas spējas. Otrās nodaļas saturs balstās uz praktisko pētījumu, kurā piedalījās 12 bērni. Pētījuma laikā tika veikta novēršana. Rezultāti un to analīze apkopoti un diagrammās.° Darba apjoms ir 46 lpp. Tajā iekļautas 3 tabulas un 5 attēli. Darbā tika izmantoti 60 literatūras avoti un izveidoti 5 pielikumi.
dc.description.abstractBachelor's thesis topic: "The average preschool child communication skills promotion play" Objective: In theory and in practice to ascertain the average preschool-age children communication skills development opportunities for the play. In the first chapter we have conducted a theoretical analysis of the interactions in which it is determined that the communication is any interaction between people, relationships and attitudes that way. Examines psychologists and teachers learned about the concept of communication and the nature of communication structures and functions. The first chapters of the third section carried out a theoretical analysis of the average pre-school child development patterns. Evaluating the different books of authors, psychologists and teachers' knowledge, it was concluded that in this age group the child becomes more self-assured, his behavior is already easier to be expected, it is not as paradoxical. He likes to tell he feels happy, if there is a right of choice. The child will be happy to comply with the requirements of the adult and trying to do things as best they can. We have been a theoretical analysis of the play, in which it is explained that the play is the child's main activity, through which the child learns and develops. Also adult this process is involved and at the same time becoming both a teacher and as playmates. It has been reviewed and analyzed a variety of educators and psychologists learned about the nature of games, toy and game rankings. The second chapter in the third section carried out a theoretical analysis of the play as the child's communication skills facilitators. Examination of the different authors, it can be concluded that any form of the play the child comes into contact with both their peers and with adults. Toy child acquainted with all that he is around, also he reveals about themselves and their abilities. The second chapter is based on practical research, which was attended by 12 children. During the study was carried out prevention. Results and their analysis are summarized and charts. The work is 46 p. It includes 3 tables and 5 images. In the work 60 sources of literature were used and 5 annexes were created.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectRotaļa
dc.subjectSaskarsme
dc.subjectSekmēšana
dc.subjectPirmsskolā
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes sekmēšana rotaļās
dc.title.alternativePromotion of contact between children of preschool age children in play
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record