Pirkstiņrotaļa vidējās pirmsskolas vecuma bērnu valodas attīstības veicināšanai
Author
Vilcāne, Una
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore Una Vilcāne Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu „Pirkstiņ rotaļa vidējās pirmsskolas vecuma bērnu valodas attīstības veicināšanai”. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt pirkstiņ rotaļu ietekmi uz vidējās pirmsskolas vecuma bērnu valodas attīstību Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par vidējās pirmsskolas vecuma bērnu valodas attīstību, valodas attīstības veicinošām metodēm. 2. Analizēt pirkstiņ rotaļu kā valodas attīstības veicinošu faktoru. 3. Veikt empīrisko pētījumu PII. •Pedagoģiskā bērnu novērošana. •Vecāku aptauja par pirkstiņ rotaļu nozīmi bērna valodas attīstībā. •Skolotāju aptauja par pirkstiņ rotaļu nozīmi bērna valodas attīstībā. 4.Apkopot un analizēt iegūtos rezultātus. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, secinājumiem, literatūras un avotu saraksta. Darba pirmajā nodaļā apkopota literatūra par valodu, vidējās pirmsskolas vecuma bērnu valodas attīstību, rotaļu, kā bērna veicinošu līdzekli valodas attīstībai.. Otrajā nodaļā veikts pētījums Rīgas pirmsskolas izglītības iestādē X par pirkstiņ rotaļu vidējās pirmsskolas bērnu valodas attīstības veicināšanai. Tika pētīt kā pirkstiņ rotaļa ietekmē bērna valodas attīstību, un kā skolotāji un vecāki raugās uz pirkstiņ rotaļu, kā palīglīdzekli valodas attīstībai. Kvalifikācijas darba teorētiskais pētījums balstās galvenokārt uz Brices, Dzinteres, Lieģeniece, Stangaines, Svences un citu autoru darbiem. Author of the qualification work Una Vilcāne The qualification work is devoted to the topic "Fingergame for promoting language development of pre-school age children". The aim of the research: Theoretical and practical study of fingergame influence on language development of pre-school age children Research tasks: 1. Analyze the pedagogical and psychological literature of pre-school children language development and methods for promoting language development. 2. Analyze fingergame as a facilitator of language development. 3. Perform empirical study at preschool educational institution •Pedagogical children monitoring. •Survey for parents on fingergamerole in the development of children language. •Survey for teachers on fingergame importance at children language development 4. Collect and analyze obtained results. Qualification work consists of introduction, two chapters, conclusion, list of literature and sources. First chapter consists of literature about language, pre-school age children language development and game as a promotional tool for children language development. In the second chapter, a study was carried out at the Riga pre-school educational institution “X” about fingergamefor promoting pre-school age children language development. Fingergamewas studied in order to understand the influence of children language development and how both – teachers and parents - looks at fingergame as auxiliary for language development. Theoretical study of qualification work mainly is based on works of Brice, Dzintere, Lieģeniece, Stangaine, Svence and other authors.