Stāstītprasmes veicināšana ar attēlu palīdzību 3- 4 gadus veciem bērniem pirmsskolā
Autor
Neimane, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Lindas Neimanes kvalifikācijas darbs “Stāstītprasmes veicināšana ar attēlu palīdzību 3- 4 gadus veciem bērniem pirmsskolā“ izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē. Pētījuma mērķis ir pētīt stāstītprasmes veicināšanu ar attēlu palīdzību 3- 4 gadus veciem bērniem pirmsskolā. Kvalifikācijas darba jautājums- Kā veicināt stāstītprasmi ar attēlu palīdzību 3- 4 gadus veciem bērniem pirmsskolā? Darba teorētiskā daļā tika analizēta literatūra par stāstītprasmes būtību, stāstītprasmes raksturojumu 3- 4 gadus veciem bērniem un stāstītprasmes veicināšanas iespējām bērniem 3- 4 gadu vecumā. Empīriskajā daļā tika pētīta stāstītprasme veicināšana 3- 4 gadus veciem bērniem ar attēlu palīdzību. Pētījuma sākumā tika novērtēta bērna stāstītprasme, viņam pastāstot par savu mīļāko rotaļlietu, bet mēneša laikā bērnu stāstījumus pārbaudīja ar attēlu palīdzību. Tika novērtēta bērna stāstītprasme ar attēlu palīdzību. Pētījuma bāzi veido 16 bērni vecumposmā no 3- 4 gadiem no pirmsskolas izglītības iestādes “X“. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, piecām apakšnodaļām, secinājumiem, izmantotās literatūras, pielikumiem. Darba apjoms ir 41 lapaspuses, darbā ietvertas 3 tabulas, 14 attēli un 9 pielikumi, izmantots 39 literatūras avots. Lindas Neimanes qualification work “Narrative skill furtherance help with pictures from 3- 4 year old children in preschool“ made in University of Latvia Pedagogy, psychology and art faculty. Objective of the study is study the narrative skill furtherance help with pictures from 3- 4 year old children in preschool. Qualification work question- How furtherance the narrative skill with pictures help from 3- 4 year old children in preschool? The theoretical part at work was analyzed the literature about the essence of narrative skill, narrative skill characterization from 3- 4 year old children un promotion opportunities of narrative skill to children from 3- 4 year old. In the empirical part was studied the narrative skill furtherance from 3- 4 year old children with pictures help. The beginning of the study was evaluated children narrative skill, him to telling about her favorite toy, but in a month checked the children narrative with pictures help. Was appreciated the children narrative skill with pictures help. The research base is formed of 16 childrens in age from 3- 4 years old from preschool “X“. Qualification work consist of introduces, two chapters, five subdivisions, conclusions, used literature, attachments. Workload are 41 pages, in work included 3 tables, 14 pictures and 9 attachments, 39 sources of literature were used.