Show simple item record

dc.contributor.advisorBula-Biteniece, Inta
dc.contributor.authorSergejeva, Oļona
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:03:57Z
dc.date.available2018-12-30T02:03:57Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67811
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45794
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: Fiziskās aktivitātes bērna runas sekmēšanai 5-6 gadus veciem bērniem. Darba autore: Oļona Sergejeva. Zinātniskā vadītaja: Dr. paed., asoc. prof. Inta Bula - Biteniece. Darba apjoms: 64 lpp., ietver 4 tabulas, 17 attēlus, izmantoti 66 literatūras avoti, pievienoti 3 pielikumi + 6 pielikumi atsevišķā sējumā. Pētījuma mērķis ir runas attīstības veicināšana ar fiziskās aktivitātes vingrinājumiem vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Dotā mērķa sasniegšanai teorētiski pētīti tādi jautājumi kā 5-6 gadus vecu bērnu runas un fiziskās attīstības likumsakarības. Īpaša uzmanība pievērsta fizisko aktivitāšu izmantošanai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā runas attīstības sekmēšanai. Papildus skatīta kinezioloģiskā teipošana kā iespējamais palīglīdzeklis runas attīstības veicināšanā. Par teorētisko bāzi kalpoja tādu autoru pētījumi kā I. Adamsa, V. Struka (2000), B. Brice (2013, 2017), K. Gabards (Gabbard, 2008), A. Irbe, S. Linderberga (2014), R. Jansone (2011), I. Miltiņa (2005, 2013), GN. Bernšteins (Бернштейн, 1990), M. Kasatkins, J. Ačkasovs (Касаткин, Ачкасов, 2017) u.c. Empīriskajā pētījumā veikta 5-6 gadus vecu bērnu runas un fizisko rādītāju (stāja, pamatkustības) izvērtēšana, izmantojot vizuālu novērtējumu, vecāku sniegtos anamnēzes datus un logopēdiskās valodas kartes. Sadarbībā ar fizioterapeitu izstrādāts un īstenots fizisko aktivitāšu komplekss 6 mēnešu garumā, papildus sadarbībā ar teipošanas speciālistu bērniem ar stājas traucējumiem likti kinezioloģiskie teipi muskuļu atslābināšanai / sasprindzināšanai, kas ļauj koriģēt stāju. Veiktā pētījuma rezultātā konstatēts, ka ir uzlabojušies runas rādītāji visiem pētījumā iesaistītajiem bērniem. Iegūtie rezultāti ļauj apstiprināt sākotnēji izvirzīto hipotēzi: Runas attīstības veicināšana ar fiziskās aktivitātes vingrinājumiem noritēs sekmīgi, ja: – pedagogs pedagoģiskajā procesā izmantos kustību un stājas attīstošus vingrinājumus, – palīdzēs bērniem izkopt pareizus stājas stereotipus, – izraisīs bērnos vēlmi sadarboties un līdzdarboties fiziskās aktivitātēs nodarbību procesā. Praktiskā pētījuma bāze: 16 bērni (5-6 gadi), 6 bērnu vecāki, 2 skolotāji, logopēds, 1 fizioterapeits - teipošanas speciālists. Atslēgas vārdi: runas attīstība, fiziskā attīstība, stāja, teipošana, vecākā pirmsskolas vecuma bērni
dc.description.abstractQualification theme of the paper: Physical activity to promote speech of children ages 5-6 years. Author of the paper: Oļona Sergejeva. Supervisor: Dr. paed., asoc. prof. Inta Bula - Biteniece. Volume of the paper: 64 pages, includes 4 tables, 17 images, 66 sources of literature, 3 applications and 6 applications in separate volume. The aim of the research was to promote the development of speech through exercises on physical activity in children of senior preschool age. Theoretically studied such issues as patterns of speech and physical development of children ages 5-6 years. Special attention was given to the use of physical activity in the preschool pedagogical process to facilitate speech development. In addition, kinesiological tape was considered as a possible aid in the development of speech. The theoretical framework of this research was based on study of such authors as I. Adamsa, V. Struka (2000), B. Brice (2013, 2017), K. Gabbard ( 2008), A. Irbe, S. Linderberga (2014), R. Jansone (2011), I. Miltinya (2005, 2013), GN. Bernshtein (Бернштейн, 1990), M. Kasatkin, J. Achkasov (Касаткин, Ачкасов, 2017) etc. The empirical study assessed the speech and physical characteristics of children ages 5 to 6 years (posture, basic movements) using visual assessments and parents provided the anamnestic data and speech therapists language cards. In cooperation with the physiotherapist and teachers, a complex of physical activity was developed and implemented for the past 6 month. In cooperation with taping specialist children with postural disorders received kinesiology tape treatments to relax/tightened muscles, which helped correct the situation. As a result of the research, it turned out that indicators of speech signal for all children participating in the study had improved. The results obtained allow us to confirm the proposed hypothesis: the development of speech with exercises of physical activity will be successful if: ● teachers in the pedagogical process use motion and posture exercises, ● help children develop the right posture stereotypes , ● causes desire children cooperate and participate in physical activity during the process of training. Practical base: 16 children (5-6 years old), 6 parents of children, 2 teachers, 1 speech therapist, 1 physiotherapist -taping specialist. Key words: speech development, physical development, posture, taping, children of senior preschool age
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectrunas attīstība
dc.subjectfiziskā attīstība
dc.subjectstāja
dc.subjectteipošana
dc.subjectvecākā pirmsskolas vecuma bērni
dc.titleFiziskās aktivitātes bērna runas sekmēšanai 5-6 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativePhysical activity to promote speech of children ages 5-6 years
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record