Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu piederības izjūtas attīstība kolāžu veidošanas procesā
Author
Strapcāne-Abase, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats – Vidēja pirmsskolas vecuma bērnu piederības izjūtas attīstība kolāžu veidošanas procesā. Darba autore – Ieva Strapcāne-Abase Darba zinātniskais vadītājs – prof. Dr. paed. Maruta Sīle Pētījuma mērķis – Pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu ģimenes piederības izjūtas attīstību kolāžu veidošanas procesā. Pētījuma hipotēze – Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu ģimenes piederības izjūtas attīstība kolāžu veidošanas procesā būs veiksmīgāka, ja: •tiks ievērota bērna iepriekšējā pieredze; •tiks ievērotas bērnu intereses; •tiks izvēlēti bērna vecumam atbilstoši praktiskie darbi. Teorētiskajā daļā tiek analizēta zinātniskā literatūra par piederības izjūtu un tās attīstību, raksturota piederības izjuta vidēja pirmsskolas vecuma bērniem un apskatītas piederības izjūtas attīstības iespējas kolāžu veidošanas procesā. Praktiskajā daļā tiek atspoguļotas darba metodes, veikta bērnu grupas izpēte, veiktas pedagoģiskās izmēģinājuma darbības ģimenes piederības izjutas attīstības veicināšani vidējās pirmsskolas vecuma bērniem, izmantojot dažādas sagatavošanās darbības un kolāžu veidošanu un apkopoti pētījuma gaitā iegūtie rezultāti. Atslēgas vārdi – piederības izjūta, vidējā pirmsskolas vecuma bērni, kolāža, kolāžu veidošana. . Darba saturs – kopīgais lappušu skaits 57 lpp., 5 pielikumi, 3 tabulas, 7 attēli, 49 literatūras un informācijas avoti. Title of thesis – The development of the sense of belonging through collage making in preschool Name of the author – Ieva Strapcāne-Abase Name of thesis supervisor – prof. Dr. paed. Maruta Sīle Purpose of research – To study the development of the sense of belonging to the preschool children families through collage making. Hypothesis of thesis – The development of the sense of belonging to the preschool children families through collage making will be successful if, •the child’s previous experience will be respected; •the child’s interests will be respected; •the child’s age-appropriate practical work will be selected. The theory section of the research analyses the scientific literature about the development of sense of belonging, describes the sense of belonging for pre-schoolers and discusses the development possibilities of the sense of belonging in the process of collage making. The practical section of the research reflects the methods of research, the research of the group of children, the influence of the pedagogical trial activities to develop the sense of belonging for preschool children families by using preparation activities and collage making and summarizes the results obtained during research. Keywords – sense of belonging, preschool children, collage, collage making. Content of thesis – 57 pages, 5 appendices, 3 tables, 7 pictures, 49 sources of information.