Show simple item record

dc.contributor.advisorLāce, Inguna
dc.contributor.authorOrlova, Jeļena
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:03:58Z
dc.date.available2018-12-30T02:03:58Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67815
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45798
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: Sensoro spēju attīstība 4-5 gadus veciem bērniem rotaļās. Darba autore: Jeļena Orlova. Zinātniskā vadītāja: Docente, Dr. paed. Ingūna Lāce. Pētījums izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pamatot rotaļu izmantošanas iespējas 4-5 gadus vecu bērnu sensoro spēju attīstības sekmēšanai. Lai sasniegtu doto mērķi, darba autore teorētiski pētījusi sensoro spēju jēdzienu un attīstības likumsakarības, sensoro spēju nozīmi bērna personības attīstībā kopumā, kā arī raksturojusi 4-5 gadu vecu bērnu attīstību pētījuma kontekstā. Teorētiskās daļas izstrādē izmantoti galvenokārt tādu zinātnieku pētījumi kā D. Dzintare un I. Stangaine (2005), K. Erikosons (Ericsson, 1995, 2003), G. Svence (1999), L. Vengers (Венгер, 1976, 1988), T. Hrustaļova (Хрусталева, 2013) u.c. Empīriskajā daļā darba autore pēta 4-5 gadus vecu bērnu sensorās spējas no maņu attīstības viedokļa, katras maņas attīstībai atlasot savas rotaļas un raksturojot to izmantošanu pedagoģiskajā procesā. Pēc attīstošā pētījuma augstākie vidējie rādītāji tika uzrādīti tādos parametros kā prasme vizuāli salīdzināt objektu lielumu, krāsu toņus, atkārtot dzirdētu ritmu, pēc taustes noteikt objektu, nosaukt tā virsmas faktūru, kā arī noteikt pamatgaršas. Nepieciešams turpināt lielu uzmanību pievērst dzirdes, garšas un ožas analizatoru attīstīšanai. Pedagoģiskā izmēģinājuma darbībā tika sasniegta pozitīva dinamika visiem bērniem, kas ļauj apgalvot, ka apstiprināta pētījuma sākumā izvirzītā hipotēze: 4-5 gadus vecu bērnu sensorās spējas veiksmīgi attīstīsies, ja skolotāji ikdienā piedāvās bērniem daudzveidīgas rotaļas redzes, dzirdes, taustes, garšas un ožas uztveres attīstīšanai. Kvalifikācijas darba apjoms: 44 lpp., ietver 5 tabulas, 12 attēlus, izmantoti 56 literatūras avoti, pievienots 1 pielikums.
dc.description.abstractQualification work theme: Sensor capabilities development of 4-5 years old children throughout games. Author: Jeļena Orlova. Academic adviser: Docent, Dr. paed. Ingūna Lāce. This research was made in order to find out and proove that using games improves sensor abilities of 4-5 year old children. To achieve this goal author has conducted a theorethical research in which author defined meaning of sensor abilities and sensor abilities development depending on personal growth of the children. Therefore ana;yzing children achievment allowed to characterize their development. Materials which were used to conduct theoretical research D. Dzintare and I. Stangaine (2005), K. Erikosons (Ericsson, 1995, 2003), G. Svence (1999), L. Vengers (Венгер, 1976, 1988), T. Hrustaļova (Хрусталева, 2013) e.t.c. In the emperic part of the work author researched correlation between sensor abilities and senses using specific games to each one of them and using it in the pedagogical process. After conducting a research it was acknowledged that above average results were achieved in multiple directions. They were able to determine visually the size of object and compare them to each other, differentiate the color of the object, repeat rhythm which they have heard. Also they were able to determine object by touch and disclose its texture. Ability to determine key flavors also has grown. Additional attention and work must be devoted in order to achieve progress in hearing, tasting and sense of smell. Throughout pedagogical process it was acknowledged that positive dynamic was seen in all of the children sensor abilities development. As it was stated in hypothesis if teacher will implement daily activities such as games based on sensor abilities. Qualification work consists of: 44 pages, 5 charts, 12 images. In this work 56 literature sources were used. They can be found in 1 addition added to this work.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectredze
dc.subjectožā
dc.subjecttauste
dc.subjectdzirde
dc.subjectgaršā
dc.titleSensoro spēju attīstība 4-5 gadus veciem bērniem rotaļās
dc.title.alternativeSensor capabilities development of 4-5 years old children throughout games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record