Show simple item record

dc.contributor.advisorBriška, Ilze
dc.contributor.authorJakovļeva, Evita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:00Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:00Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67819
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45800
dc.description.abstractDarba autors ir Evita Jakovļeva. Pētījuma nosaukums “Jaunākās skolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšana vizuālās mākslas nodarbībās sākumskolā”. Pētījuma mērķis ir pētīt jaunākās skolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšanas iespējas vizuālās mākslas stundās sākumskolā. 1.nodaļā tiek aprakstītas un apkopotas pedagogu un psihologu atziņas un viedokļi par radošumu, tā būtību, kritērijiem un rādītājiem, par radošo darbību, kad tā veidojas. 2.nodaļā tiek aprakstīts jaunākās skolas vecuma bērnu psiholoģiskais radošuma attīstības raksturojums, kā arī tiek aprakstīts bērnu radošuma un radošās darbības psiholoģiskais raksturojums. 3.nodaļā tiek aprakstīts un analizēts radošās darbības sekmēšanas pedagoģiskie nosacījumi vizuālās mākslas stundās, kādi ir to principi un faktori, kā arī dažādi ieteikumi, lai sekmētu bērnu radošo darbību vizuālās mākslas stundās. Vizuālās mākslas stundās var izmantot mākslas terapijas metodes. Viena no tām ir smilšu terapijas metode. 4.nodaļā tiek atspoguļota radošās darbības sekmēšana vizuālās mākslas stundās sākumskolā “c” klasēs, izmantojot mākslas terapijas metodes, kurā aprakstīta pētījuma organizācija un metodika, sniegts pētījuma raksturojums. Nodaļā iekļauts pētāmo skolēnu raksturojums, veikta skolēnu radošās darbības novērtēšana un analīze. Vizuālās mākslas stundās, analizējot un pētot mākslas terapijas metodes ietekmi uz bērna radošās darbības efektivitāti, apstiprinājās hipotēze, ka radošā darbība tiek sekmēta, ja tiek ņemtas vērā bērna vajadzības un intereses, kā arī bērna psiholoģiskais attīstības līmenis. Bērnam jānodrošina emocionāli pozitīva vide klasē. Darba apjoms 51 lapa, 3 tabulas, 1 attēls, 37 literatūras un citi avotu saraksti un 1 pielikums. Atslēgas vārdi: radošā darbība, jaunākais skolas vecums, vizuālā māksla, mākslas terapijas metodes.
dc.description.abstractThe author of the paper is Evita Jakovleva. Title of the study is “ Primary school students development of their creativity in art lessons”. The aim of the study is to explore the possibilities for promoting the creative functioning of children of the youngest school age in visual arts lessons in primary school. First chapter describes and summarises the lessons and opinions of educators and psychologists on creativity, it’s nature, criteria and indicators and on creative activity when it is formed. The second chapter describes the psychological nature of the development of creativity among children of the age of the junior school and describes psychological profile of children creativity and creative activity. The third chapter describes and analyses the pedagogical conditions for promoting creative activity in visual arts lessons, which are their principles and factors, and various recommendations to promote children's creative activities in visual arts lessons. Arts therapy techniques can be used in visual arts lessons. One of them is a method of sand therapy. The fourth chapter reflects the promotion of creative activity in visual arts in primary school “c” classes, using arts therapy techniques describing the organisation and methodology of the study, giving a description of the study. The section includes the characteristics of the students to be studied, the evaluation and analysis of the creative activities of the students has been performed. In visual arts, the hypothesis that creative activity is promoted whenthe child's needs and interests are taken into account, as well as the child's psychological development levels, was confirmed in the analysis and study of the effects of the arts therapy method on the effectiveness of the child's creative performance. The child must provide an emotionally positive environment in the classroom. The paper is set out of 51 pages, 3 tables, 1 picture, 37 literature and othersource lists and 1 attachment. Key words: creative performance, junior school age, visual art, arts therapy techniques.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectradošā darbība
dc.subjectjaunākais skolas vecums
dc.subjectvizuālā māksla
dc.subjectmākslas terapijas metodes
dc.titleJaunākās skolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšana vizuālās mākslas nodarbībās sākumskolā
dc.title.alternativePrimary school students development of their creativity in Art lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record