Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu satiksmes drošības izpratnes pilnveide lomu rotaļās
Autor
Vecmane, Elīza
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darbs “ Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu satiksmes drošības izpratnes pilnveide lomu rotaļās” Kvalifikācijas darba mērķis ir izpētīt satiksmes drošības izpratnes pilnveides iespējas vidējā pirmsskolas vecuma bērniem lomu rotaļās. Darbs sastāv no divām nodaļām, sešām apakšnodaļām, secinājumiem un ieteikumiem. Darba pirmajā nodaļā ir teorētiski analizēti ar satiksmes drošību saistītie jautājumi pirmsskolā- raksturots drošības jēdziens, un satiksmes drošības izpratnes nozīmīgums vidējā pirmsskolas vecumposmā. Autore ir teorētiski analizējusi lomu rotaļu izmantošanas atbilstību bērnu satiksmes drošības izpratnes sekmēšanā kā arī bērnu drošas uzvedības un rīcības rosināšanā. Pētījuma empīriskajā daļā ir aprakstīta pētījuma metodoloģija un pētījuma veikšanas posmi. Autore ir izstrādājusi lomu rotaļu kompleksu bērnu satiksmes drošības izpratnes sekmēšanā. Ir veikts pedagoģiski eksperimentālais darbs, kura laikā ir apstiprinājusies hipotēze, ka sižeta lomu rotaļas ir izmantojamas 4-5 gadus vecu bērnu satiksmes drošības izpratnes pilnveidē. Kvalifikācijas darba noslēgumā ir izstrādāti secinājumi un priekšlikumi. Kvalifikācijas darba teorētiskais un empīriskais pētījums ir rekomendējams gan bērnu vecākiem, gan pedagogiem bērnu satiksmes drošības izpratnes veicināšanā. Darbs izklāstīts 50 lappusēs ,3 tabulas,8 attēli, 1 pielikums Atslēgas vārdi: pirmsskola, satiksmes drošības, izpratne ,lomu rotaļas The qualification thesis “Enhancement of comprehension of traffic safety in preschool children by using role-play” The aim of the research is to study and analyse possibility of enhancement of comprehension of traffic safety in preschool children by using role-play. The research consist of two chapters, six subdivisions, conclusions and recommendations. In the first chapter of the work, road safety issues in the preschool are theoretically analyzed - describes the concept of safety and the importance of comprehension of traffic safety in the middle age pre-school age. The author has theoretically analyzed the role play usage in promoting child safety comprehensionand encouraging child safe behavior The empirical part of the research describes the research methodology and the stages of the research. The author has developed a role play complex in promoting child safety comprehension. Pedagogical experimental work has been carried out, during which the hypothesis that the role play roles can be used for improving the understanding of 4-5 year old children's traffic safety has been confirmed. At the end of the qualification work, conclusions and proposals have been developed. The theoretical and empirical research of qualification work is recommended both for parents and pedagogues of children in promoting child safety awareness. The qualification work is presented on 50 page, 3 tables, 8 figures, 1 appendixe. Key words: preschool, traffic safety, comprehension, role play