3-4 gadus vecu bērnu pirkstu sīkās muskulatūras attīstības veicināšana
Author
Muravjova, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs ir izstrādāts par tēmu ‘’3-4 gadus vecu bērnu pirkstu sīkās muskulatūras attīstības veicināšana’’ Kvalifikācijas darba autore: Dace Muravjova Kvalifikācijas darba vadītāja: Māra Urdziņa – Deruma Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt bērnu pirkstu sīkās muskulatūras attīstības veicināšanas iespējas pirmsskolā. Pētījuma jautājums: kā attīstīt 3-4 gadus vecu bērnu sīko motoriku? Pētījumā izmantotās metodes ir literatūras analīze, pedagoģiskā novērošana un pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Pirmajā daļā analizētas 3-4 gadus vecu bērnu audzināšanas un attīstības īpatnības, 3-4 gadus vecu bērnu pirkstu sīkās muskulatūras attīstības veicināšanas iespējas un spēļu iesaistīšana mācību procesā. Otrajā daļā iekļauti autores izveidotie uzdevumi un kritēriji bērnu pirkstu sīkās muskulatūras attīstībai. Aprakstīta uzdevumu aprobācija un analizēti iegūtie rezultāti. Kvalifikācijas darbs izstrādāts uz 54 lpp, ievietoti 18 attēli, 8 tabulas, 8 pielikumi un izmantoti 21 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: pirkstu sīkā muskulatūra, kritēriji, rotaļnodarbības, pirmsskolas izglītības iestāde, novērošana. The qualification work is based on the topic “Promoting the development of small finger muscles of children aged 3-4 years” Author of the qualification work: Dace Muravjova Head of the qualification work: Māra Urdziņa – Deruma The aim of the research is to theoretically investigate and practically test children's small finger muscles development opportunities in preschool. Question of the research: how to develop the small motor development of children 3-4 years old? The methods used in the study are literature analysis, pedagogical observation and pedagogical trial activity. The first part of the work analyzes the peculiarities of the upbringing and development, the possibilities of promoting the development of small finger muscles and the involvement of games in the study process of children 3-4 years old. The second part of qualification work contains of tasks and criteria for the development of children's small finger muscles made by author. The approbation of tasks is described and the obtained results are analyzed. The qualification paper is devised on 54 pages, with included 18 images, 8 tables, in work is used 21 books and internet sources. Keywords: small finger muscles, criteria, play exercises, pre-school educational establishment, observation.