Show simple item record

dc.contributor.advisorDirektorenko, Irina
dc.contributor.authorVorobjova, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:12Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:12Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67854
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45824
dc.description.abstractBakalaura darba autore ir Ieva Vorobjova. Bakalaura darba nosaukums: „ Sākumskolas skolēnu sadarbības prasmju veicināšana dejās un kustībās ”. Darba mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt sadarbības prasmju veicināšanas iespējas sākumskolas vecuma bērniem dejās un kustībās. Darba uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par sākumskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju pilnveidi. 2.Raksturot sadarbības prasmju attīstību skolēnu vecumposma īpatnību kontekstā. 3.Analizēt dejas un kustību izmantošanas iespējas skolēnu sadarbības prasmju pilnveidē. 4. Veikt empīrisko pētījumu sākumskolā. Bakalaura darbs sastāv no ievada, trijām nodaļām, secinājumiem. Darba pirmajā nodaļā apkopota literatūra par saskarsmes un sadarbības prasmēm sākumskolā, kā arī par sadarbības prasmju būtību un to iedalījumu. Tāpat arī tiek pētīta literatūra par sadarbību kā procesu, kurā iesaistītās personas darbojas kopā, par sadarbības prasmju nepieciešamību, kā arī par sadarbības prasmju veicināšanu ģimenē, skolā. Otrajā nodaļā sniedz ieskatu par dejas, mūzikas un kustību lomu, kā arī dejas elementu izmantošanu sadarbības prasmju veicināšanā. Tiek aplūkotas arī rotaļas un spēles kā sadarbības prasmju veicinātājas. Trešajā nodaļā tiek veikts pētījums par Brocēnu kultūras un izglītības centra bērnu deju kolektīva “Dzirkstelēni” sadarbības prasmēm dejās un kustībās. Tika pētīts, kādas ir bērnu sadarbības prasmes caur tādām metodēm, kā pedagoģiskais novērojums, bērnu darbības analīze un pārrunas ar bērniem. Tika pētīts, vai sadarbības prasmes tiek veicinātas, izmantojot deju, rotaļu un kustību elementus. Bakalaura darba teorētiskais pētījums balstās galvenokārt uz Dž.Alena, Dž.Nernes, A.Baldiņa, A.Raževas, M.Laiviņas, L.Ķirses, K.Brouna, I.Direktorenko, I.Muraško, un citu autoru darbiem. Bakalaura apjoms ir 55 lappuses, satur 6 tabulas un 4 attēlus. Darba izstrādei izmantoti 43 dažādi literatūras un informācijas avoti. Darbā ietverti 7 pielikumi. Atslēgas vārdi: sadarbība, sadarbības prasmes, deja, mūzika un kustības, deju nodarbības, sadarbības prasmju veicināšana.
dc.description.abstractThe author of the bachelor's work is Ieva Vorobjova. Title of the bachelor’s work: “Promoting the skills or cooperation between primary school pupils in dances and movements”. The aim of the work: theoretically explore and practically test the possibilities for promoting collaborative skills for primary school-age children in dances and movements. Tasks of the work: 1.Analyze the opinions and conclusions of pedagogies and psychology scientists on improving the collaborative skills of children in primary school. 2.Describe the development of collaborative skills in the context of thespecific features of the age of pupils. 3. Analyse the possibilities of using dance elements to improve the skills of student’s cooperation. 4. Accomplish empirical research in primary school. The bachelor's work consists of introductory, three parts, conclusions. The first part of work summarizes the literature on communication and cooperation skills in primary school, as well as on the content and division of collaborative skills. There is also a study of literature on cooperation as a process in which involved persons work together on the need for collaborative skills and on the promotion of collaborative skills in the family, at the school. The second part gives an insight into the role of dance, music and movement as well as the use of dance elements to promote collaborative skills. Plays and games are considered as collaborative skills promoters too. In the third part, a research is conducted on the collaborative skills of the children’s dance collective “Dzirkstelēni” of the Broceni Cultural and Educational Center. The research was conducted on the skills of children cooperation through methods such as pedagogical observation, analysis of children activity and discussions with children. It was researched whether collaborative skills were promoted through elements of dance, play and movement. The theoretical study of bachelor's work is based mainly on: J.Alen’s, J.Nerne’s, A.Baldin’s, A.Razeva’s, M.Laivina’s, L.Kirse’s, K.Brown’s, I.Direktorenko, I.Muraško, and other authors' works. Bachelor's work consists of 55 pages, contains 6 tables and 4 images. 43 different sources of literature and information have been used for the development of work. The work includes 7 supplements. Key words: collaboration, collaborative skills, dance, music and movements, dance lessons, promoting collaborative skills.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectsadarbība
dc.subjectsadarbības prasmes
dc.subjectdeja
dc.subjectmūzika un kustības
dc.subjectdeju nodarbības
dc.titleSākumskolas skolēnu sadarbības prasmju veicināšana dejās un kustībās
dc.title.alternativePromoting the skills or cooperation between primary school pupils in dances and movements
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record