Show simple item record

dc.contributor.advisorVociša, Rūta
dc.contributor.authorBaumane, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:15Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:15Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67858
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45828
dc.description.abstractBakalaura darba autore Kristīne Baumane, temats “Mācību ekskursija dabā skolēnu izziņas aktivitātes veicināšanai mācību procesā sākumskolā”. Temats izvēlēts balstoties uz mūsdienu tehnoloģiju ienākšanu sabiedrībā un skolēnu ikdienā, tādējādi viņiem pazaudējot saikni ar realitāti. Darba mērķis ir teorētiski un empīriski pētīt mācību ekskursiju dabā skolēnu izziņas aktivitātes veicināšanai mācību procesā sākumskolā un pierādīt, ka mācību ekskursija dabā kā darba forma tiek izmantota skolēnu izziņas aktivitātes veicināšanai, ja tā tiek mērķtiecīgi plānota un saskaņota ar mācību procesu. Darbs sastāv no divām daļām, kurās tika pievērsta uzmanība tādām tēmām kā: mācību ekskursija izziņas aktivitātes veicināšanai, mācību ekskursijas organizācija, nosacījumi mācību ekskursijas norisē, tika pētītas mācību ekskursiju dabā izmantošanas iespējas mācību procesā, balstoties uz mācību priekšmetu paraugprogrammām, kā arī veikts empīriskais pētījums, kas sastāv no divām daļām – diagnostikas aptaujas un skolotāju intervēšanas, skolēnu aptaujas. Darba 1.daļa jeb teorētiskā daļa sastāv no pedagoģijas un psiholoģijas teorētiķu atziņām par mācību ekskursiju kā darba formu skolēnu izziņas aktivitātes veicināšanai (Stola, Špona, Maslo, Albrehta, Zelmenis, Spruģevica, Čehlova u.c.). Teorētiskajā daļā arī tika izpētītas esošo mācību priekšmetu paraugprogrammu piedāvātās iespējas ekskursiju dabā organizēšanā, tās apkopotas autores veidotā tabulā. Darba 2.daļā jeb pētnieciskajā daļā, veicot aptaujas skolēnu vidū tika konstatēts, ka mācību ekskursiju dabā kā darba formu skolā X izmanto. Veicot pētījuma otro daļu – intervējot pedagogus par nesen notikušu mācību ekskursiju dabā un salīdzinot pedagogu ieceri ar skolēnu reālo ieguvumu no konkrētās mācību ekskursijas, tika konstatēts, ka 3 no 4 intervētajiem pedagogiem prot mērķtiecīgi izmantot mācību ekskursijas dabā priekšrocības mācību satura apguvē un raisīt skolēnos izziņas aktivitāti. Apkopojot visu skolotāju iesniegtās intervijas, tika izvirzītas vairākas kopīgas iezīmes. Piemēram, gandrīz visās mācību ekskursijās dabā (izņemot vienu) dominēja izzināšanas funkcija jeb skolēnu izziņas aktivitātes veicināšana, kas arī ir mācību ekskursijas dabā pamatmērķis – jēgpilni, mērķtiecīgi izmantot dabas vidi skolēnu izziņas aktivitātes veicināšanai. Teorētiskā daļa sastāv no 2 tabulām, 6 attēliem. Pētnieciskā daļa sastāv no 24 lapaspusēm, 5 diagrammām, 1 tabulas, 5 pielikumiem. Literatūras un citu avotu sarakstā - 27 vienības.
dc.description.abstractBachelor work author is Kristīne Baumane, Title of the Paper “Study tour in nature to promote student cognitive activity in primary school”. The theme is based on the introduction of modern technologies into society and the everyday life of students, thus losing ties with reality. The aim of the Paper is to theoretically and empirically investigate the study tours of nature in pupils' cognitive activities in order to facilitate the learning process in primary school and to demonstrate that a study trip in nature as a form of work is used to promote student cognitive activity if it is purposefully planned and coordinated with the learning process. The work consists of two parts, which focused on topics such as: a study tour for promoting cognitive activity, organization of study tours, conditions for study tours, studying the possibilities for use of study tours in nature in the study process, based on sample study programs, and an empirical study was carried out. , which consists of two parts - diagnostic questionnaires and teacher interviews, student surveys. Part 1 of the work or the theoretical part consists of the finding pedagogy and psychology theorists saying about the study excursion as a form of work for promoting pupils' cognitive activity (Stola, Spona, Maslo, Albrecht, Zelmenis, Sprugevic, Čehlova, etc.). The theoretical part also explored the possibilities offered by the existing study programs for organizing tours in the nature, summarized in the author's table. In part 2 of the research, surveys among the students found that the use of study tours in nature as a form of work at school X was used. By conducting the second part of the study - by interviewing the teachers about the recent field trips in nature and comparing the pedagogues' intention with the real benefit of the students from the specific study tours, it was found that 3 out of 4 interviewed educators are determined to use the advantage of studying excursions in nature in learning the curriculum and raise the cognitive activity in pupils. Summarizing the interviews provided by all teachers, several common features were put forward. For example, almost in all study excursions in nature (except one) dominated the cognitive function or the promotion of pupils' cognitive activity, which is also the main object of study excursions in nature - meaningful, purposeful use of the natural environment for the promotion of student cognitive activity. The research part consists of 24 pages, 5 charts, 1 tables, 5 annexes. The theoretical part consists of 2 tables, 6 images. In the list of literature and other sources - 27 units.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectMācību ekskursija
dc.subjectMācību ekskursija dabā
dc.subjectIzziņas aktivitātes veicināšana
dc.subjectMācīties darot
dc.subjectJēgpilns mācību process
dc.titleMācību ekskursija skolēnu izziņas aktivitātes veicināšanai mācību procesā sākumskolā
dc.title.alternativeStudy tour in nature to promote student cognitive activity in primary school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record