Show simple item record

dc.contributor.advisorBriška, Ilze
dc.contributor.authorBalode, Iveta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:16Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:16Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67865
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45831
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir Apdāvinātie skolas vecuma bērni diferencētā mācību procesā. Darbs tika izstrādāts ar mērķi teorētiski noskaidrot un empīriski pārbaudīt apdāvināto sākumskolas bērnu iekļaušanos mācību procesā. Darba autore, strādājot vispārizglītojošā skolā par sākumskolas skolotāju, novēroja, ka vienas klases skolēni ,kuriem ir vienāds vecums, ir ļoti atšķirīgi mācību procesā. Līdz ar to, darba autores uzmanība tika piesaistīta skolēniem, kuri izceļas no saviem klasesbiedriem ar uzvedību un mācīšanās problēmām. Tajā pašā laikā mācību sasniegumi tieši šiem skolēniem ir augstāki, nekā pārējiem. Darba autore pētīja mācību metodes, kas veicina apdāvināta skolēna intelektuālo spēju attīstīšanu. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskās daļas 1.nodaļā tiek analizēta dažādu pedagoģisko un psiholoģisko literatūra par apdāvinātiem bērniem, to talantiem un intelektuālajām spējām, kopīgiem kritērijiem. Analizētajos literatūras avotos tiek apskatītas dažādu pasaules valstu populāru pedagogu, psihologu un zinātnieku un citu autoru idejas, pētījumu rezultāti ar sākumskolas vecuma apdāvinātajiem bērniem. Teorētiskās daļas 2.nodaļā darba autore dalās ar savu pieredzi darbā ar apdāvinātiem bērniem un analizē viņu individuālās iespējas, ko piedāvā vispārizglītojošā skola, Valsts izglītības satura centrs un Interešu izglītība. Lai darbā sasniegtu izvirzīto mērķi, tika izmantotas vairākas metodes. Praktiskais pētījums tika veikts Rīgas vispārizglītojošajā skolā. Tā ietvaros skolēni, skolotāji, vecāki piedalījās aptaujā par apdāvinātiem bērniem ar anketēšanu, intervēšanu, pārrunām. 4.klases skolēni izpildīja intelektuālo spēju testus. Darba autore izmantoja pedagoga Džona Hettija izstrādātos un ieteiktos paņēmienus. Diplomdarba apjoms:60 lpp., attēlu skaits 8, pielikumu skaits:10, izmantoto informācijas avotu skaits:diplomdarbā izmantoti 49 informācijas avoti. Atslēgas vārdi: intelektuālās spējas, apdāvinātība, diferencēšana ,sākumskola.
dc.description.abstractThe theme of the thesis is „The Inclusion of a Gifted School-age Child in the Learning Process The work was designed with the aim to theoretically verify the gifted primary school childrens involvement in the study process. The author of a thesis, working as a primary school teacher at a general education school, observed that single-year students of the same age are very different in the learning process. Consequently, the author`s attention was drawn to the students who differ room their classmates with behavioural and learning problems. At the same time, the learning achievements for these students are higher than for the others. The author of the thesis will investigate the individual inclusion of gifted children in the study process. The work consists of two parts- theoretical and practical. In the first part of the theoretical chapter, there has been analyzed varios pedagogical and psychological literature about gifted children, their talents and intellectual abilities, common criteria. In the analyzed literature sources are (or had been) researched the ideas of popular states educators, psychologists and scientists and other author ideas, research results with primary school gifted children. In the theoretical second section, the author of the work shares her experience in working with gifted children and analyzes their individual capabilities offered by the general education school, the National Centre for Education and Interest Education. To achieve the aim of the thesis there have been used several methods. A practical study students, teachers, parents took part in a survey about gifted children by questioning, interviewing and discussing. All 4th grade students completed their tests of intellectual ability. The author of the work reflects he techniques developed and proposed by teacher John Heath. The volume of the thesis is pages, it includes pictures annexes. In the work have been used sources of information. Keywords: in-lithuanian games,giftedness,differentiation,elementary school.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectintelektuālas spējas
dc.subjectapdāvinātība
dc.subjectdiferencēšana
dc.subjectsākumskola
dc.titleApdāvināto sākumskolas bērnu attīstība diferencētā mācību procesā
dc.title.alternativeDevelopment of gifted primary school children's in a different learning process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record