dc.contributor.advisor | Randoha, Antra | |
dc.contributor.author | Maķevica, Liene | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2018-12-30T02:04:17Z | |
dc.date.available | 2018-12-30T02:04:17Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | 67870 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45834 | |
dc.description.abstract | Kvalifikācijas darba tēma ir “4-5 gadīgu bērnu radošās iztēles attīstība vizuālās mākslas rotaļnodarbībās”. Pētījuma mērķis ir: izzināt 4-5 gadīgu bērnu radošās iztēles attīstības sekmēšanas iespējas vizuālās mākslas rotaļnodarbībās. Lai sasniegtu mērķi, autore pirmajā nodaļā pētīja un analizēja teorētiskās atziņas par radošo iztēli un to attīstību sekmējošajiem faktoriem pirmsskolas vecuma bērniem. Teorētiski tika izzinātas radošās iztēles sekmēšanas iespējas 4-5 gadīgu bērnu vizuālās mākslas rotaļnodarbību procesā. Veicot empīrisko pētījumu, autore raksturoja pētījuma gaitu un metodoloģiju, pamatoja izvēlēto radošās iztēles kritēriju nozīmīgumu un raksturoja pētījuma dalībniekus. Lai izpetītu radošās iztēles veicināšana iespējas vizuālās mākslas rotaļnodarbībās, autore izstrādāja nodarbību kompleksu un pētījuma gaitā izvērsti raksturoja un analizēja pedagoģisko darbību vizuālās mākslas rotaļnodarbībās. Tika analizēti veiktā pētījuma rezultāti - bērnu radošās iztēles attīstības dinamika četros izvēlētajos kritērijos pētījuma periodā. Pētījumā tika apstiprināta hipotēze - Vizuālās mākslas rotaļnodarbības sekmē radošās iztēles attīstību ja: - pedagoģiskajā procesā tiek ievērotas bērnu attīstības likumsakarības, intereses un vajadzības; - ja pedagogs ierosina un motivē bērnu radoši darboties vizuālās mākslas rotaļnodarbībās. Atslēgas vārdi: radošā iztēle, pedagoģiskais process, iztēles attīstības sekmēšana, vizuālās māksla. Darbs sastāv kopumā no 50 lapām, darbā iekļautas 5 tabulas, 12 attēli, izmantoti 25 literatūras un informācijas avoti, 10 secinājumi, 6 priekšlikumi. | |
dc.description.abstract | The title of following qualification work is “Creativity development of children age 4-5 imagination during art and play lessons.“. The objective of the study was to find out tools for the development of creativity and imagination in children age 4-5 y. during visual art and play lessons. In order to meet set objective, in first chapter author inquires and analyzes theory and quotes available on creative imagination for preschool children. During this research, the author collects several techniques and advantages what can work on imagination development during above-mentioned lessons. Empirical research characterizes the course of study and methodology used, justifies criteria importance used and features participants. In order to find tools for imagination development during art lessons, writer manufactures special course programme, when used, the author analyzes it further together with pedagogical activity. Results were collected and dissected by using four dynamical imagination development criteria. Finalizing research proven hypothesis - visual art lessons certainly facilitates child's creative imagination if child's interests, age differences, and personal development are considered during pedological process- if teacher proposes and motivates children to use their own creativity during these art lessons on assignments given. Keywords: creative imagination, pedagogical approaches, creativity development facilitation, visual arts. Work consists of 50 pages, includes 5 tables, 12 pictures, and used 25 literature sources, 10 observations, 6 suggestions. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pirmsskolas pedagoģija | |
dc.subject | radošā iztēle | |
dc.subject | pedagoģiskais process | |
dc.subject | iztēles attīstības sekmēšana | |
dc.subject | vizuālā māksla | |
dc.title | 4-5 gadus vecu bērnu radošās iztēles attīstība vizuālās mākslas rotaļnodarbībās | |
dc.title.alternative | Creativity and imagination developmenyt of children age 4-5 years during art and play activities | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |