Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorRaginska, Silvija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:26Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:26Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67892
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45850
dc.description.abstractBakalaura darbu izstrādāja Silvija Raginska un bakalaura darba tēma ir „Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu intereses par dabu sekmēšanas dabas vērojumos”. Problēmas aktualitāte: mūsdienu skolotājam ir jābūt radošam un izdomu bagātam, lai bērnam rastos interese zināšanu apguvei. A. Kovaļovs uzskata, ka cilvēka dzīvē būtiska nozīme ir interesēm. Laimes un pilnvērtības sajūtu cilvēks spēj izjust tikai tad, ja viņam ir intereses. Ja bērnam par apkārt notiekošo būs radusies interese, tad bērns ar prieku darbosies. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu intereses par dabu sekmēšanu dabas vērojumos. Pirmajā daļā tika atspoguļotas interese dažādu pedagogu un psihologu skatījumā un jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu interešu attīstība. I. Elnebija uzsver, ka bērns jūtas sajūsmināts par savu vēlmi ik mirkli apgūt ko jaunu un nezināmu. Jaunu zināšanu apgūšana ceļ bērna pašapziņu, un tas ir kā pamats visa jaunā un nezināmā apgūšanā. Ir svarīgi, lai skolotājs izzinātu attiecīgā vecumposma raksturīgākās īpatnības pētāmās problēmas aspektā, lai spētu veiksmīgi sagatavot bērnam atbilstošas rotaļsituācijas un aktivitātes. Otrajā daļā tika pamatota pedagoga loma bērna intereses par dabu sekmēšanā. Pedagogs ir bērnu intereses sekmētājs, jo bērnam šajā vecumā patīk atdarināt pieaugušā darbības. Ja arī pedagogs būs zinātkārs un radošs, tad arī bērns tāds vēlēsies būt. Dabas vērojumi palīdz bērnam labāk izjust un sataustīt dabu. Dabas vērojumi attīsta bērnu un bagātina bērna pieredzi. Trešajā nodaļā veikta intereses par dabu sekmēšana dabas vērojumos, izpēte un analīze. Veikts arī pētījums. Atslēgas vārdi: jaunākais pirmsskolas vecums, interešu attīstība, intereses sekmētājs, dabas vērojumi. Darbs sastāv no anotācijas latviešu un angļu valodā ievada, 3 nodaļām, 16 apakšnodaļām, 5 attēliem, 1 tabulas, secinājumiem, 21 informācijas avotiem, 3 pielikumiem. Darba apjoms ir 50 lappuses.
dc.description.abstractBachelor work was developed by Silvija Raginska, the title of the study for the baccalaureate ir „Junior preschool aged children interest in work promoting nature observations”. The topicality of the problem: a modern teacher must be creative and imaginative rich, for the child to become interested in learning. A. Kovaļovs opinions, that interests are important in human life. People can feel happiness and fullness only if he has interests. If the child is interested in everything that's going on around him, then the child will be happy to work. Objective of the study: Theoretically and practically investigate junior preschool aged children interest in work promoting nature observations. In the first part was reflected interesests different in pedagogues and psychologists views and juniors childrens development of interests. I. Elnebija opinions, the child feels enthusiastic for his desire to learn something new and unknown every moment. New knowledge mastering can bring the child's self-confidence, and this is the basis for all the new and unknown learning. It is important for a teacher to explore the peculiarities of the age at issue in the aspect of the problem being studied, to be successful prepare child's play situations and activities. The second part was substantiated teachers role the child's interest in work promoting nature observations. The teacher is a supporter of children's interests, because the child at this age likes to imitate adult activities. If the teacher will be inquisitive and creative, then the child will want to be such. Nature observations help the child better feel and listen to the nature. Nature observations develop the child and enrich the child's experience. In the third part was created interest in work promoting nature observations, investigation and analysis and research. Key words: Junior preschool aged, development of interests, interests promotion, natural observation. The work consists of annotations in Latvian and in English, 3 chapters, 6 subchapters, 5 images, 1 chart, conclusions, 21 sources of information, 3 annexes. The volume of the work is 50 pages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectJaunākais pirmsskolas vecums
dc.subjectInterešu attīstība
dc.subjectDabas vērojums
dc.subjectIntereses sekmētājs
dc.titleJaunākā pirmsskolas vecuma bērnu intereses par dabu sekmēšanas dabas vērojumos
dc.title.alternativeJunior preschool aged children interest in work promoting nature observations
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record