Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sasniegumu veicināšana patstāvīgā rotaļā
Autor
Kadiķe, Karīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore – Karīna Kadiķe. Bakalaura darba temats – Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sasniegumu veicināšana patstāvīgā rotaļā. Pētījuma aktualitāti noteica konstatētie novērojumi un MK noteikumi Nr. 533 “Noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām” dokumentos noteiktās prasības par bērnam apgūstamām prasmēm un par skolotāja iespēju organizēt pedagoģisko procesu, kas veicinātu bērna sasniegumus patstāvīgā rotaļā pirmsskolā. Pētījuma mērķis - Izzināt bērnu sasniegumu iespējas patstāvīgā rotaļā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Darbs sastāv no 2 nodaļām un 9 apakšnodaļām. Pētījuma pirmajā teorētiskajā daļā, tika analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par jēdzieniem sasniegumi un motivācija. Analizēta metodiskā literatūra par rotaļu daudzveidību, saturu un to veidiem. Pētīta un analizēta patstāvīgā rotaļa pirmsskolā un sasniegumu veicināšanas iespējām pirmsskolas pedagoģiskajā procesā bērnu patstāvīgā rotaļā. Pētījuma teorētiskajā pamatojumā izmantotas autoru A. Šponas, A. Līdumas, D. Lieģenieces, R. Ņemova, I. Stangaines, D. Dzintares, G. Svences un citu autoru darbi. Otrajā daļā analizēti empīriskā pētījuma dati par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sasniegumu veicināšanas iespējām patstāvīgā rotaļā, kas iegūti ar empīriskā pētījuma metodēm: bērnu novērošanu un pārrunām, pedagogu un vecāku anketēšanu. Salīdzinot bērnu sasniegumu datus pētījuma sākumā un pēc darbošanās pedagoģiskajā procesā, tika secināts, ka bērnu pastāvīgā rotaļa sekmē vecākā pirmsskolas vecuma (5-6 gadi) bērnu sasniegumus. Bakalaura darba apjoms: 76 lpp, 25 attēli, 13 tabulas, 6 pielikumi, 62 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: patstāvīgā rotaļa, darbība, pirmsskola, sasniegumi The author of the work is Karina Kadiķe. Theme of Bachelor Thesis - Promotion of the achievements of the elder preschooler in an independent play. The topicality of the research was determined by observations and law regulation No. 533 "Regulations on National Pre-school Education Guidelines", the requirements for the skills to be acquired by the child and the possibility for the teacher to organize a pedagogical process that would promote the child's achievements in an independent play in the preschool. The purpose of the research - To find out the possibilities of children's achievements in an independent play for older children of pre-school age. The work consists of 2 chapters and 9 sub-chapters. In the first, theoretical part of the research, pedagogical and psychological literature on the concepts of achievements and motivation was analyzed. The methodical literature on the diversity of dumplings, content and their types are analyzed. Studied and analyzed in an independent play in the preschool and opportunities for the achievement of achievements in the pre-school pedagogical process in the children's independent play. The theoretical substantiation of the research used the works of A. Špona, A. Līduma, D. Lieģenieces, R. Ņemova, I. Stangaines, D. Dzintares, G. Svences and other authors. The second part analyzes the data of the empirical research on the possibilities of promoting the achievements of the elder preschool children in an independent play, which was obtained by empirical research methods: child observation and discussion, teacher and parental questionnaires. Comparing the child's achievement data at the beginning of the study and after the pedagogical process, it was concluded that the children's permanent play contributes to the achievements of the children of the oldest preschool age (5-6 years). Bachelor degree work:76 pages, 25 pictures, 13 tables, 6 attachments, 62 sources of literature. Keywords: independent play, activity, preschool, achievements