Pedagoģiskās iespējas skolēnu lasītprasmes sekmēšanai latviešu valodas stundās sākumskolā
Author
Kaminska, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalve, Aija
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
“Pedagoģiskās iespējas skolēnu lasītprasmes sekmēšanai latviešu valodas stundās sākumskolā”. Darba autore Dace Kaminska, darba vadītāja Latvijas Universitātes lektore Mg. paed. Aija Kalve. Darbā analizēts – jēdziena “lasītprasme” definējums, vecumposmu raksturojums pētāmās problēmas kontekstā, Valsts pamatizglītības standartā noteiktās prasības lasītprasmes apguvei latviešu valodas stubdās. Pētnieciskajā daļā veikts pētījums, kura laikā tiek izmeklēti atbilstoši literārie darbi un uzziņas literatūra, kas tiek izmantoti kā pētījuma materiālā bāze un analizēti pedagoģiskā izmēģinājuma gaitā iegūtie tezultāti. Darba mērķis ir analizēt pedagoģiskās iespējas skolēnu lasītprasmes sekmēšanai latviešu valodas stundās sākumskolā. Darba uzdevumi: 1.Pētīt un analizēt teorētisko literatūru par lasītprasmes sekmēšanu sākumskolā. 2.Pētīt valsts pamatizglītības standartā noteiktās prasības skolēnu lasītprasmes attīstīšanai latviešu valodas stundās. 3.Skolēnu lasīšanas ieradumu un lasītāju interešu noskaidrošana pirms pētījuma (intervija). 4.Pedagoģiskā izmēģinājuma darba veikšana. 5.Iegūto rezultātu apkopošana un analīze. Darbā izmantotās pētnieciskās metodes: Teorētiskā – literatūras analīze, empīriskā – intervija, pedagoģiskais izmēģinājums. Pētījumā secināts, ka lasītprasmes attīstība nav strauja, bet ir saskatāmas nelielas izmaiņas. Pētījuma rezultāti liecina arī par to, ka darbā ar skolēniem tiek izmantota viņiem piemērota metodika un mācību materiāli. Atslēgas vārdi: Lasītprasme, pedagoģiskās iespējas, sekmēšana, latviešu valoda. Darbs satur 85 lpp., 17 tabulas, 6 attēlus, 10 pielikumus , izmantoti 63 literatūras avoti. Pedagogical opportunities to promote reading development for elementary school pupils in Latvian Language lessons. Author of work Dace Kaminska, work supervisor, lecturer of the University of Latvia Mg. paed Aija Kalve. The work analyzes the definition of "reading literacy", age characteristics in the context of the problem under investigation, requirements for reading literacy in the Latvian language lessons specified in the State Basic Education Standard. In the research part a study was conducted where appropriate literary works and reference literature was investigated, which are used as the material base of the research and analyzed the results obtained during the pedagogical trial. The aim of the work is to analyze pedagogical possibilities in Latvian language advancement in Latvian Language lessons for pupils' reading literacy during primary school. Tasks: 1- To study and analyze theoretical literature on promoting reading literacy in primary school. 2- To study the requirements established in the State Standard of Basic Education for the development of pupils' reading skills in Latvian language lessons. 3- Identifying the pupils reading habits and interests before the study (interview). 4- Carrying out Pedagogical trial work. 5- Compilation and analysis of the obtained results. Research methods employed in the work: Theoretical - Literature Analysis, empirical- interview and teaching trial. The study concludes that the development of reading skills is not rapid but slight improvement was observed. The results of the research indicate that methodologies and teaching materials used in work with students are suitable for them. Keywords: Literacy, pedagogical possibilities, promotion, Latvian language. The work contains 85 pages, 17 tables, 6 pictures, 10 annexes, 63 literature sources were used.