Izglītības kvalitātes nodrošinājums pirmsskolā
Author
Birzgale, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Muzis, Ivars
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore ir Liene Birzgale. Kvalifikācijas darba temats “Izglītības kvalitātes nodrošinājums pirmsskolā”. Darba mērķis ir pētīt un analizēt izglītības kvalitāti X novada pirmsskolas izglītības iestādēs un izstrādāt priekšlikumus izglītības kvalitātes pilnveidošanai. Temats ir aktuāls, jo mūsdienās ir ļoti svarīgi sekmēt pirmsskolās izglītības iestādes attīstības iespējas, kas nodrošinātu pirmsskolas izglītības kvalitāti, jo kā zināms ieguldījums agrīnā izglītībā nodrošina gan lielāku efektivitāti, gan vienlīdzību. Kvalitatīva pirmsskolas izglītība veicina bēnu intelektuālo un sociālo attīstību. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, empīriskās daļas, secinājumiem un priekšlikumiem. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīti kvalitātes teorētiskie aspekti – izglītības kvalitātes jēdziens, kvalitātes vadības izpratne, pirmsskolas izglītības iestādes vadības raksturojums. Pētījuma daļā balstoties uz darbinieku anketu un vadītāju intervijas rezultātiem tiek analizēts izglītības kvalitātes nodrošinājums X novada pašvaldības un privātajā pirmsskolas izglītības iestādē un izstrādāti priekšlikumi tās pilnveidošanai. Kvalifikācijas darba apjoms 68 lpp, 22 attēli, 1 tabulas, 7 pielikumi, 32 literatūras avoti. Qualification thesis, the author is Liene Birzgale. Qualification thesis topic “Preschool education quality assurance” The objective is to study and analyze the quality of education in X county pre-school educational facilities and to develop proposals for the improvement of quality of education.The subject is pressing because nowadays is very important to promote the development of a pre-school educational institution that would ensure the quality of pre-school education, because investment in early education provides greater efficiency and equality. High-quality pre-school education promotes for children's intellectual and social development. Qualification thesis consists of introduction, theoretical part, empirical part, the conclusions and proposals. The theoretical part discusses theoretical aspects of quality - the concept of education quality, understanding of quality management, pre-school institution's management characteristics. Part of the study based on the staff profile and manager interviews the results are analyzed in education quality assurance in X municipality and in private preschools, and developed proposals for its improvement. Master's workload 68 pages, 22 images, 1 tables and 7 annexes, 32 literature sources.