Rotaļa kā emocionālas pieredzes veicināšanas līdzeklis agrīnas bērnības bērniem
Author
Kudrjavceva, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu ,,Rotaļa kā emocionālas pieredzes veicināšanas līdzeklis agrīnas bērnības bērniem” Darba mērķis:noteikt rotaļu iespējas agrīnas bērnības vecuma bērnu emocionālas pieredzes bagātināšanā. Darbs sastāv no divam daļām-teorētiskas un praktiskās. Teoterēskajā daļā tiek analizēti psihologu un zinātnieku darbi un apkopti teorētiskie secinājumi par emocionālo pieredzi agrīna vecuma bērniem,rotaļas agrīna vecuma bērniem. Emocijām ir liela nozīme bērnu dzīvē. Emocijas, ko izjūt bērns, ir viegli nolasīt viņa sejā, viņa žestos un uzvedībā. Šajā darbā tiek izskatīts, kā bagātināt emocionālo pieredzi, izmantojot rotaļas. Rotaļa ir bērna pamata aktivitāte. Bērna emocionālā attīstība ir ļoti svarīga viņa attīstība kopumā. Emocionālas sfēra ir neatņemama sastāvdaļa no intelektuālās attīstības.Pēc dažu autoru domām, tādas emocījas kā ziņkārība, šaubas, pārliecība, prieks ir domāšanas procesa nepieciešama sastāvdaļa. Rotaļa sekmē sociālu kontaktu attīstību. Praktiskajā daļā raksturota bērnu attīstība vecumā no 1 līdz 3 gadiem un aprastīti praktiski novērojumi, iekļaujot bērnus dažādās rotaļās. Praktiskjā daļā tiek aprakstīti apsekojamās grupas bērni, tiek veikta vecāku anketēšana un bērnu novērošana rotaļu laikā. Rotaļas tiek izmantotas ņemot vērā apmācības programmu un bērna vecumu. Veiksmīgai rotaļu norisei jāizveido tam nepieciešamie apstākļi-jāvelta pietiekoši daudz laika, jāpielāgot telpa, jānodrošina iespēju vadīt rotaļus svaigā gaisā, jāizvēlas nepieciešamas rotaļlietas un atribūti. Agrīnā vecuma bērnem ir attīstīta iztēle, kas ir raksturīga šīm vecumam. Ar rotaļu palīdzību, demonstrējot un sarežģījot darbības, ar savlaicīgu padomu un uzslavām, tiek attīstītas emocijas. Apkopotais vērojumu un pētījumu materiāls ir redzams tabulās, diagrammās un aprakstos. Pētījuma beigās var redzēt, kā rotaļas bagātina agrīnā vecuma bērnu emocionālo pieredzi. Apkopojot praktisko pētījumu daļas materiālus un iepazīstoties ar teorētiskajiem materiāliem, var secināt, ka rotaļas sekmē agrīnā vecuma bērnu emocionālās pieredzes guvumu. Pētījuma hipotēze:agrīnas bērnības vecuma bērniem emocionāla pieredze tiks apstiprnā, ja bērni rotaļu laikā gūs pozitīvu noskaņojumu The theme of Qualification work is „A play as way to develop emotional experience for children of young age”. The goal of the work: is to determine possibilities for a play to enrich emotional experience development for children of young age. The work consists of two parts – theoretical and practical. During theoretical part scientific and psychological researches are analyzed and theoretical conclusions are gathered about emotional experience for children of young age during plays. Emotions play important role in children’s life. Emotions, that a child experiences are easily read on his face, in his gestures or behavior. This work researches how to enrich emotional experience while playing. A play is the main activity of a child. Childs emotional development is very important in his overall development as a person. Emotional field is integral part of intellectual development. Few authors consider emotions like curiosity, doubt, certainty, happiness obligatory part of thinking process. A play encourages development of social contacts. In practical part a child’s development during age of 1 till 3 years is analyzed and practical observations are described including children during different plays. During practical part children of the research group are described, their parents are surveyed with a help of questionnaires and children are observed during play. For successful course of play it is necessary to prepare all conditions it requires – enough time for it to go on, fitting area, option to do it on an open air, choosing required toys. Children of young age have developed imagination, which is typical for this age. With a help of a play while demonstrating and gradually complicating actions with timely tips and encouragement emotions are developed. Summarized material on observations and researches is presented in tables, diagrams and descriptions. The end of the research demonstrates how a play enriches emotional experience of children of young age. Summarizing materials from practical research parts and familiarizing with theoretical materials its possible to conclude that a play contributes to emotional development of children of young age.