Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorDombrovska, Inguna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:34Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67915
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45867
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu “5 – 6 gadu vecu bērnu krāsu mācības pilnveide izmantojot netradicionālos materiālus zīmēšanā”. Pētījuma aktualitāti noteica krāsu mācības piln-veides nozīmība un 5 – 6 gadu vecu bērnu zīmēšanas prasmju, iezīmju izvērtēšana izmantojot ne-tradicionālo zīmēšanas tehniku pirmsskolā. Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt 5 – 6 gadus vecu bērnu mākslinieciskās darbības specifiku un izstrādāt vingrinājumu kompleksu krāsu mācības pilnveidei. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā analizēts zīmēšanas prasmju vispārīgs raksturojums un zīmēšanas prasmju iezīmes pirmsskolā 5 – 6 gadus veciem bērniem. Tiek skatīta mākslinieciskās darbības jēga, nozīme bērna attīstībā pedagoģiskajā procesā. Teorētiskajā daļā tiek raksturota krāsu būtība, tās apguves pamatnosacījumi un attīstības likumsakarības 5 – 6 gadus veciem bērniem pirmsskolā. Darba autore balstījās uz tādu pedagogu un psihologu kā G. Svences, D. Dzinteres, I. Miķelsones, D. Lieģenieces, M. Skļarovas, V. Hibneres, L. Žukova, V. Zirdziņas, B. Frīdenbergas u.c. atziņām un pētījumiem ne tikai par bērnu attīstības likumsakarībām zīmēšanā un krāsu mācības pilnveidē, bet arī par netradicionālās zīmēšanas tehnikas nozīmību pirmsskolā. Darba empīriskajā daļā pētīta 5 – 6 gadus vecu bērnu mākslinieciskās darbības specifika un izstrādāts vingrinājumu komplekss krāsu mācības pilnveidei. Aprakstīta pētījuma metodika, pētī-jumā iesaistīto bērnu raksturojums, pētījuma norise un rezultātu analīze. Praktiskā pētījuma gaitā tika veikta pedagoģiskā novērošana, radīts ieinteresējošs darba process, izstrādāti un pārbaudīti vingrinājumi krāsu mācības pilnveidei atbilstoši 5 – 6 gadus vecu bērnu attīstības iezīmēm un zīmēšanas prasmju būtībai, izanalizēti bērnu zīmējumi un izstrādāti ieteikumi par netradicionālās metodes izmantošanu krāsu mācības pilnveidē. Pēc visiem pētījuma rādītājiem tiek izdarīti sekojoši secinājumi, ka netradicionālo materiālu izmantošana zīmēšanā sekmē bērnu krāsu mācības apguves pilnveidošanos, nostiprina nepieciešamās roku kustības, veicina bērnu radošo darbību, nevadoties pēc paraugiem, un nostiprina mākslinieciski radošo patstāvību. Interesants un radoši aktīvs darba process sekmē dažādu prasmju pilnveidošanos. Pirmsskolas bērni ir atvērti un ar aizrautību darbojas, ja jūtas droši, mācību darba procesā atrodas dabā – vēro to, pedagoģiskā darba pilnveidei izmanto ētiskas pārrunas. Atslēgas vārdi: krāsu mācība, zīmējums, zīmēšanas prasmes, netradicionālā tehnika, materiāli, pilnveide, pirmsskola, izpēte. Kvalifikācijas darba apjoms:75 lapas, 13 attēli, 3 tabulas, 9 pielikumi, 48 literatūras avoti
dc.description.abstractThe qualification work has been developed on “Advancing the colour training of children aged 5-6 with non-traditional materials in drawing”. The research actuality was on the importance of improving colour training and drawing skills for children aged 5 to 6 years, using non-traditional drawing techniques in primary school. The aim of the research is to theoretically and practically identify the specific nature of the artistic activities of children aged 5 to 6 years and to develop an exercise to improve colour training. The research consists of two parts, theoretical and empirical. The theoretical part analyses the general characteristics of drawing skills and the characteristics of drawing skills in primary school children aged 5-6 years. The meaning of artistic activity, the importance of the child's development in the pedagical process. The theoretical part describes the nature of the colors, the basic conditions for their learning and development links for children aged 5 to 6 years in primary school. The author of the work was based on its educator and psychologist, such as G. Svences, D. Dzin-teres, I. Mikelsone, D. Liegenieces, M. Sklarova,V. Hibneres. The lessons and studies of L. Zu-kovs, V. Zirdzina, B. Fridenberga, etc., not only on the lines of child development in drawing and improving colour training, but also on the importance of non-traditional drawing techniques in primary school. The empirical part of the work examines the specific nature of the artistic activities of chil-dren aged 5 to 6 years and develops a set of exercises to improve colour teaching. The methodology of the research, the characteristics of the children involved in the research, the conduct of the re-search and the analysis of the results. The practical research carried out pedagogical observation, created an interesting work process, developed and retrained exercises for the development of colour training, in line with the nature of child development rock and drawing skills of 5-6 years old, analysed children's drawings and developed recommendations on the use of a non-conventional method in the development of colour training. It follows from all indicators that the use of non-traditional matrials in drawing contributes to the development of learning of children's colours, the strengthening of non-required hand movements, promoting children's creativity without sampling, and reinforces artistically creative independence. An interesting and creatively active work process contributes to the development of different skills. Primary school children are open and work with passion if they feel safe, they are in nature, watching it, using ethical interviews to improve teaching. Key words: colour training, drawing, drawing skills, unconventional techniques, materials, refine-ment, primary school, tests. 5 Volume of the qualification: 75 pages, 13 pictures, 3 tables, 9 annexes, 48 sources of literature.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectkrāsu mācība
dc.subjectzīmējums
dc.subjectzīmēšanas prasmes
dc.subjectnetradicionālā tehnika
dc.subjectmateriāli
dc.title5 – 6 gadu vecu bērnu krāsu mācības pilnveide izmantojot netradicionālos materiālus zīmēšanā
dc.title.alternativeAdvancing the colour training of children aged 5-6 with non-traditional materials in drawing
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record