Uzvedības traucējumi mazināšanas pedagoģiskās iespējas 4-5 gadus veciem bērniem mācību procesā
Author
Sadovska, Sindija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu: Uzvedības traucējumi mazināšanas pedagoģiskās iespējas 4-5 veciem bērniem mācību procesā. Pētījuma mērķis: analizēt pedagoģiskā iespējas uzvedības traucējumu mazināšanā mācību procesā pirmsskolā. Pētījuma teorētiskajā daļā tika raksturota un apkopota dažāda pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par bērnu uzvedības problēmām, tās izcelsmes teorijām, klasifikāciju un rašanās iemesliem, izpausmes formām saistībā ar ģimenes un pirmsskolas vidi, kurā tiek vai netiek apmierinātas bērnu vajadzības. Praktiski ir pētīti un raksturoti pirmsskolas vecuma bērni grupā, ka arī veikts pedagoģiskais izmēģinājuma darbs par bērnu uzvedības traucējumu mazināšanas iespējām izmantojot rotaļas un vingrinājumus. Pētījumā tiek izmantotas metodes, bērnu vērojumi pedagoģiskajās situācijās rotaļu un vingrinājumu atlase uzvedības problēmu mazināšanai, iegūto datu analīze. Pētījuma rezultāti liecina, ka ievērojot bērnu vecumposmu un pareizi organizējot rotaļu tiek veicināta uzvedības traucējumu mazināšana ja ne pilnīga, tad vismaz daļēja. The theme of the qualification work: Pedagogical opportunities in behavioral disturbance reduction for 4-5 years old children in the learning process. The objective of the research: to analyze pedagogical possibilities in reducing behavioral disorders in the pre-school educational process. The theoretical part of the research describes and summarizes various pedagogical and psychological literature on children's behavioral problems, theories of its origin, classification and causes, forms of expression in relation to the family and preschool environment in which the needs of children are or are not being met. Practically, preschool children in the group have been researched and described and pedagogical trials have been conducted on the possibilities of reducing children's behavioral abnormalities through exercises and exercises. The study uses methods, child observation in pedagogical situations, selection of games and exercises for reducing behavioral problems, analysis of the obtained data. The study uses methods, child observation in pedagogical situations, selection of games and exercises for reducing behavioral problems, analysis of the obtained data. Key words: Behavioral disorders, mitigation, children aged four to five.