Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma pilnveidošanās radošajā rotaļā
Author
Zīle, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore Inga Zīle. Bakalaura darba tēma ir „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma pilnveidošanās radošajā rotaļā”. Darba mērķis. Pētīt vārdu krājuma pilnveides iespējas radošajās rotaļās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskā daļa sastāv no literatūras analīzes, kurā tiek apskatīti pedagogu, psihologu un filozofu izvirzītie viedokļi un secinājumi par runas un valodas pētījumiem, par bērnu fizioloģiskām un fiziskām īpatnībām, kas ietekmē bērnu runu un valodu. Raksturota bērnu pirmsskolas iestādes ietekme uz bērna runas attīstību un vārdu krājuma paplašināšanu. Ir aprakstīta rotaļas nepieciešamība, caur kurām bērns paplašina savu vārdu krājumu un attīsta runu. Empīriskā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, atspoguļota bērnu vārdu krājuma izpēte pētījuma sākumā un beigās. Tika veikts pētījums par bērnu vārdu krājuma daudzveidību. Apskatot dažādas tēmas, tika piedāvāts raksturot lietas, nosaucot tās vārdā un lietojot īpašības vārdus, raksturot tā īpašības. Netieši iesaistoties bērnu rotaļās, tika vērots, kā, bērni savstarpēji apmainoties ar vārdiem, frāzēm, izmanto jauniegūtos vārdus savā runā. Darba gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka bērnu vārdu krājums tiks paplašināts, ja skolotājs izzinās bērnu vārdu krājuma attīstības līmeni un tieši/netieši iesaistīsies bērnu radošajās rotaļās. Kvalifikācijas darba apjoms ir 70 lpp., un tas sastāv no 2 daļām. Darbā ir 6 pielikumi un 62 literārie avoti. Atslgvārdi: valoda, runa, rotaļas, pirmsskolas bērni, pieaugušais, skolotājs, saskarsme. Bachelor’s work author Inga Zile The subject of the bachelor's work is “Improving the children'svocabulary of older preschool in creative playing.” Purpose of the job. Explore the possibilities for developing thevocabulary in creative games for children of the older pre-school age. The qualification work consists of two parts, theoretical and empirical. The theoretical part consists of an analysis of literature, which looks atthe views and conclusions of educators, psychologists and philosopherson speech and language studies, on the physiological and physicalcharacteristics of children affecting children's speech and language. Describes the impact of the childhood preschool on the development of a child's speech and the expansion of the vocabulary. The need forplaying through which a child expands his vocabulary and developsspeech is described. An empirical part provides the study's methodological justification, reflecting the study of children's vocabulary at the beginning and end of the study. A study on the diversity of children's vocabulary was conducted. By looking at different topics, it was proposed to characterise cases by naming them and using adjectives to describe their characteristics. Indirect involvement in children's games was watched as children exchanged words, phrases, used newfound words in their speech. In the course of work, he hypothesis that the hildren's vocabulary willbe expanded if the teacher learns the level of development of thechildren's vocabulary and directly/indirectly engages in children's creative games was confirmed. The scope of the qualification work shall be 70, and shall consist of 2 parts. The work consists of Annexes 6 and 62 literary sources. Keywords: language, speech, games, preschool, adult, teacher, contact.