Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālā attīstība rotaļā
Author
Žukova, Elita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Elita Žukova Darba tēma: Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālā attīstība rotaļā Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt iespēju izmantot rotaļu kā emocionālās attīstības līdzekli Pētījuma uzdevumi: 1.Teorētiski analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālo attīstību. 2.Praktiski salīdzināt teorētiskās atziņas empīriskā pētījumā. 3.Izstrādāt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās attīstības vērtēšanas kritērijus un to rādītājus. 4.Analizēt pētījumā iegūtos datus. Atslēgas vārdi: jūtas un emocijas, emocionālā attīstība, rotaļas, bērna intereses un vajadzības, rotaļu loma. Pētījums sastāv no divām daļām: Teorētiskajā daļā darba autore analizē pedagogu un psihologu atziņas par emociju un jūtu būtību, par emocionālo attīstību, rotaļu būtību un to nozīmīgumu jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstībā. Pētījuma daļā darba autore analizē bērnu emocionālo attīstību rotaļu laikā, kas tika novērots pēc izvirzītajiem kritērijiem. Pētījuma laikā tika izmantotas kustību, didaktiskās un lomu rotaļas kā palīglīdzekļi bērnu emociju izpausmju novērošanai. Pētījuma rezultāti tika apkopoti tabulās un diagrammās. Veicot pētījumu tika secināts, ka jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālo attīstību veicina rotaļas. Darba apjoms: 65 lappuses, 5 attēli, 5 pielikumi, 48 literatūras avoti no kuriem 34 ir latviešu valodā un 14 svešvalodā. Author of the work: Elita Žukova Theme of the work: Emotional development of the youngest pre – school children in play Aim of the research: to analyse theoretically and research practically the ability to use the play as an emotional development tool. Research tasks: 1.To theoretically analyse scholars acknowledgments of the pedagogy and psychology emotional development of the youngest pre – school children in play. 2.Practically compare theoreticaly acknowledgment of the research. 3.To develop the criterion of the youngest pre – school children emotional development. 4.To analyse data of the research. Key words: feelings and emotions, emotional development, play, interests and needs of the kid, the role of the play. The research consists of two parts: In the theoretical part the author of the work analysing scholars and psychologist acknowledgment about the essence of emotions and feelings, about emotional development, the essence of the play and it’s significance in development of the youngest pre – school childrens. In the part of the research the author of the work analysing children’s emotional development in the play, what was observed after the nominated criteria. During the research were used movement, didactic and role play as auxiliary tool to observe emotional manifestation of the children’s. The results of the research were summarized in the table and diagram’s. The research concludet that emotional development of the youngest pre – school children promotes play. Size of the work: 65 pages, 5 pictures, 5 attachment, 48 literature sources consisting 34 in latvian and 14 foreign launguage.