• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Konfliktu ar vienaudžiem novēršanas paņēmieni pirmsskolas bērnu grupā

Thumbnail
View/Open
299-67936-Lilicka_Natalija_nl17007.pdf (626.6Kb)
Author
Ļiļicka, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu „ Konfliktu ar vienaudžiem novēršanas paņēmieni pirmsskolas bērnu grupā”. Pētījuma aktualitāti noteica situācija mūsdienu sabiedrības sociālajās attiecībās, kurās bieži parādās, agresija, konflikti un citas negatīvas parādības, turklāt arī daudzās ģimenēs arvien biežāk vērojama savstarpējo attiecību kārtošana, izmantojot agresīvas metodes, savstarpējus konfliktus, parādības, ko bērni atdarinot pārceļ uz savstarpējām attiecībām vienaudžu grupiņā bērnudārzā. Pētījuma mērķis ir noteikt konfliktu novēršanas un risināšanas paņēmienus pirmskolas vecuma 2-3 gadu vecu bērnu vienaudžu grupā. Pētījums sastāv no 2 daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā apskatīti un analizēti gan mūsdienu, gan pagātnes pedagogu un psihologu atzinumi par konflikta jēdzienu, klasifikāciju un struktūru, kā arī konfliktu īpatnības jaunākajā pirmsskolas vecumā. Darba pētījumu daļā aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamats, dots pētāmās grupas Darba pētījumu daļā aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamats, dots pētāmās grupas raksturojums un pētījuma norises plāns un apraksts – bērnu vērošana, aptauja, vecāku anketēšana, vērojumu salīdzināšana, kā arī iegūto rezultātu analīze. Plaši pasaku un rotaļu izmantošana audzinoši izglītojošajā darbā ar pirmsskolas vecuma bērniem, orientējoties uz konkrētu vecumposmu. Dotajā pētījumā tiek akcentēts 2 - 3 gadu vecuma posms, analizējot sociāli tikumisko uzvedības normu veidošanās mehānismus šajā vecumā. Praktiskajā daļā pētītas konfliktu risināšanas metodes pirmsskolas vecuma bērnu grupiņā un pozitīvas pasaules uztveres veidošanu. Pētījuma gaitā īstenota pozitīvas pasaules uztveres veidošana bērniem, izmantojot pasakas, rotaļas, daudzveidīgā bērnu kopdarbībā. Apkopojot pētījuma rezultātus saskaņā ar novērošanas datiem, gandrīz visiem bērniem ir palielinājusies spēja pozitīvi uztvert apkārtējos cilvēkus un sadarboties. Pētījumā iegūtie rezultāti ļauj pieņemt, ka pasaku, rotaļu un kopīgu spēļu izmantošana pedagoģiskajā darbā veiksmīgi palīdz veidot bērnos pozitīvu attieksmi pret apkārtējo pasauli, ļauj apgūt spēju sadarboties ar citiem bērniem un izvairīties no liekiem konfliktiem vienaudžu kolektīvā. Atslēgas vārdi: konflikti, bērni, pedagoģiskais process, novēršanas iespējas. Kvalifikācijas darba apjoms: 48 lpp, , 4 tabulas, 2 pielikumi, 42 literatūras avoti.
 
The qualification work is devoted to the topic "Conflict-prevention methods in the pre-school age group". The topic of the research was determined by the situation in contemporary society's social relations, which often manifests itself as aggression, conflicts and other negative phenomena. Moreover, in many families more and more intercourse is observed, using aggressive methods, mutual conflicts, phenomena transmitted by imitation children to mutual relationships in the peer group kindergarten. The aim of the study is to identify conflict prevention and resolution techniques in the pre-school 2-3 year old children's peer group. The study consists of 2 parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with the concept of conflict, classification and structure, as well as the peculiarities of conflicts in the youngest preschool age. In the part of the research, the methodological basis of the research is described, the description of the study group and the description of the study process - child observation, questioning, parental questionnaires, observation comparisons, as well as analysis of the obtained results. Practical part is devoted to conflict resolution methods in the group of pre-school children and the development of positive perceptions of the world. Throughout the study, the development of a positive perception of the world for children through fairy tales, games, and diverse children's co-operation was implemented. Summarizing the results of the study according to the observation data, almost all children have increased the ability to positively perceive and interact with others. The results of the study suggest that the use of fairy tales, games and joint games in pedagogical work successfully helps to create a positive attitude towards the world around the world. Key words: conflicts, children’s, pedagogical process, prevention options. Qualification paper: 48 pages, 4 tables, 2 annexes, 42 literature sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45878
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV