Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorJeduša, Karina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:43Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:43Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67937
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45879
dc.description.abstractPētījuma autore: Karina Jeduša Pētījuma nosaukums: 3 − 4 gadīgu bērnu pašapziņas veicināšanas iespējas rotaļā. Darba vadītāja: Mg. paed., lektore Vladislava Uršuļska. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pētīt 3 − 4 gadus vecu bērnu pašapziņas veidošanās iespējas pirmsskolā. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek analizēta pašapziņas būtība, raksturotas bērnu pašapziņas īpatnības, kā arī 3 ¬¬− 4 gadīgu bērnu vecumposma likumsakarības pētāmas problēmas aspektā. Tā kā bērnu galvenais darbības veids ir rotaļa, tad tiek analizētas šī vecuma bērnu pašapziņas vecināšanas iespējas tieši rotaļā. Izmantojamas gan radošās lomu, gan didaktiskās, gan kustību rotaļas. ¬¬¬¬¬ Pētījuma praktiskajā daļā tiek izstrādāti kritēriji bērnu pašapziņas vērtēšanai. Bērni tiek vēroti rīta cēlienos, nodarbībās, pastaigās un brīvajā laikā, kā arī nelielās pārrunās. Tiek izklāstīts praktiskais darbs ar bērniem, organizējot konkrētās rotaļas, situāciju analīzes. Sākotnējā vērošana ļauj secināt, ka bērnu pašapziņas jomā ir veicams nopietns darbs, jādomā, kādas metodes un aktivitātes izmantot, lai sekmētu pašapziņu, lai rosinātu bērnu iniciatīvu, paaugstinātu bērnu pārliecību par savām spējam, rosinātu bērnu patstāvību, prasmi risināt nelielus strīdus patstāvīgi, gūt gandarījumu no savas darbošanās, pamazām apgūtu prasmi vērtēt savu darbību. Atkārtotais pētījums veikts pēc tiem pašiem kritērijiem. Praktiskais darbs ar bērniem un atkārtotā novērošana pierādīja, ka bērnu pašapziņu ir iespējams veicināt, ja regulāri tiek izvēlētas atbilstošas metodes, pedagoģiskās situācijas, rotaļas. Iegūtie rezultāti ir apkopoti, analizēti un atspoguļoti tabulās un diagrammās. Atslēgas vārdi: pašapziņa, vērtīborientācija, attīstība kopveselumā, pozitīvs pašvērtējums, prasmju un spēju apzināšanās, pārliecība un zināšanas, rotaļas. Darba apjoms: 62 lpp, 8 attēli, 6 tabulas, 68 literatūras avoti, 4 pielikumi.
dc.description.abstractThe author of the research: Karina Jeduša Title of the study: Opportunities for evolving consciousness among 3-4 years old children in a game in a preschool. Supervisor: Mg. paed., lecturer Vladislava Ursulska. The aim of the research: to study theoretically and to evaluate in practice the possibilities of formation of self-confidence of children 3-4 years old in pre-school. The theoretical part of the research analyzes the essence of self-awareness, describes the peculiarities of children's self-esteem, as well as the regularities of the age group of children aged 3 to 4 in the aspect of the investigated problem. As the main activity of children is a play, the possibilities for the advancement of children of this age during the play are analyzed. You can use both creative, didactic and movement games. The practical part of the research develops criteria for assessing children's self-esteem. The initial children's watch is shown, children are seen in the morning, in classes, in walks and in leisure, as well as in small conversations with children. Practical work with children, organizing specific games, situation analysis is outlined. Initial observation suggests that serious work is needed in the field of children's self-confidence, what kind of methods and activities should be used to promote self-esteem in order to stimulate the children's initiative, to raise children's confidence in their ability, to encourage children's autonomy, to be able to solve small disputes on their own, to receive satisfaction from their work, gradually acquire the ability to evaluate their activities. Repeated study performed according to the same criteria. Practical work with children and repeated observation has shown that children's self-esteem can be promoted if appropriate methods, pedagogical situations, and games are regularly selected. The results are summarized, analyzed and reflected in tables and charts. Keywords: self-esteem, value orientation, development in overall health, positive self-esteem, awareness of skills and abilities, belief and knowledge, play. Scope of work: 62 pages, 8 figures, 6 tables, 68 sources of literature, Appendix 4.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpašapziņa
dc.subjectvērtīborientācija
dc.subjectattīstība kopveselumā
dc.subjectpozitīvs pašvērtējums
dc.subjectprasmju un spēju apzināšanās
dc.title3-4 gadīgu bērnu pašapziņas veicināšanas iespējas rotaļā
dc.title.alternativeOpportunities for evolving consciousness among 3-4 years old children in a game in a preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record