Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorFreimane, Agnija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:45Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:45Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67941
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45883
dc.description.abstractTēma: Vecākā pirmsskolas vecuma bērna radošās veicināšanas tēlotājdarbības procesā. Bakalaura darba autore: Agnija Freimane Bakalaura darba vadītāja: Dagnija Vigule Darba saturs: 53 lapaspuses, darbs sastāv no ievada, divām daļām, secinājumiem un priekšlikumiem pedagogiem. Darbā iekļautas 5 tabulas un 3 attēli. Izmantoti 30 literatūras avoti. Pētījuma mērķis: Teorētiski un empīriski pētīt radošuma un tēlotājdarbības sakarības, kā attīstības veicinātāju. Bakalaura darbs izstrādāts par tēmu: Vecākā pirmsskolas vecuma bērna radošās veicināšanas tēlotājdarbības procesā. Atslēgas vārdi: RADOŠUMS, TĒLOTĀJDARBĪBA, DARBĪBA, AKTIVITĀTE, NOVĒROŠANA, ATTĪSTĪBA, ATBALSTS, FAKTORI Darbs balstās uz teorētisko materiālu apkopošanu un analizēšanu. Tika apkopoti materiāli par kreativitāti, par patstāvīgumu, par radošu personību, kā arī par tēlotājdarbību. Tika pētītas sakarības un mijiedarbības starp tēlotājdarbību un radošumu, kā radošas personības sekmētāju un bērna attīstības veicinātāju. Tika apkopoti rezultāti un izdarīti secinājumi un apstiprināta hipotēze, ka vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošā darbība tēlotājdarbības procesā tiek veicināta, ja bērns iesaistās procesā, patstāvīgi izvēlas darbību un pieaugušais netieši atbalsta. Tam ir būtiska nozīme personības attīstībā. Darbā ir iekļauts pētījums, kādi faktori bērnam liek patstāvīgi un radoši darboties ar pieaugušā netiešu atbalstu. Pētījums tika veikts “x” pirmsskolā, kur grupā ir 18 bērni. Darbu var izmatot skolotāji un arī ieinteresēti vecāki ar mērķi attīstīt radošu personību kādā netiešā veidā palīdzēt bēram radošajā darbībā. 
dc.description.abstractTheme: The process of promoting creative activities in oldest preschool children by visual art. Author of qualification work: Agnija Fremane Manager of qualification work: Dagnija Vigule The content of work: 53 pages, which consists of introduction, two parts. Conclusion and proposals for teachers. Thesis contains of 5 tables and 3 images, 30 references. The aim of study: theoretically and empirically to research creativity and visual arts as development facilitator. The hypothesis of study: Oldest preschool children creative activities in process of visual arts is promoted if engaging in process child self-sufficiently chooses actions and adult indirectly encourages it. Keywords: CREATIVITY, FAKE PERFORMANCE, ACTION, ACTIVITY, OBSERVATION, DEVELOPMENT, SUPPORT, FACTORS The work is based on theoretical materials that are collected and analysed. In this work were collected materials on creativity, on creative personality, on self-dependency and on visual arts. In this work there have been studied interactions between visual arts and creativity, being self-dependant as enabler to creative personality and progress in child development as well as effects of adult indirect encouragement. The results were summarized and made conclusions and approved hypothesis that children’s creative work in visual arts is promoted if engaging in process he self-sufficiently chooses actions and adults indirectly encourages it. This work can be used by teachers an interested parent with the aim to help develop their children as creative personalities.  
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectradošums
dc.subjecttēlotājdarbība
dc.subjectaktivitāte
dc.subjectnovērošana
dc.subjectattīstība
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības veicināšana tēlotājdarbības procesā
dc.title.alternativeThe process of promoting creative activities in oldest preschool children by visual art
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record