5-6 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana muzikālajās rotaļās
Author
Laizāne, Lana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
“Kompetenta, labvēlīga saskarsme patiesi ir vienīgā, īstenā cilvēku dzīves greznība” (Antuans de Sent – Ekziperī). Rotaļa pirmsskolā ir galvenā bērnu darbība. Darba autore pēta, analizē un secina – ar muzikālās rotaļas darbību var bērnam palīdzēt attīstīt saskarsmes prasmes, kas viņa personības attīstībā ir vienas no būtiskām vajadzībām. Darba mērķis ir uzsvērt saskarsmes nozīmi bērna rīcībā, uzvedībā, attieskmē un attiecībās ar citiem bērniem; pierādīt, ka muzikālā rotaļa ir kā līdzeklis saskarsmes prasmju veicinašanai. Pētījuma mērķa sasniegšanai tika vēra ņemtas zinātnieku, pedagogu, psihologu atziņas par saskarsmi un rotaļas, t.sk., muzikalās rotaļas nozīmi saskarsmes prasmju veicināšanā. Tika veikts pētījuma darbs Jelgavas Pirmsskolas izglītības iestadē “X”, “Y” grupā. Atslēgas vārdi: Saskarsmes prasmes, muzikālās rotaļas, pirmsskola, pedagogs, rotaļa, bērns, mijiedarbība, pirmsskolas pētījums. Bakalura darba autore: Lana Laizāne. Bakalaura darba tēma: “5-6 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana muzikālajās rotaļās”. Bakalaura darba mērķis: Praktiski izvērtēt muzikālās rotaļas lomu bērna saskarmes prasmju sekmēšanā. Īss pētījuma saturs un rezultātu apraksts: Pētījuma saturā ir teorētiskā daļa. Tajā tika raksturotas 5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmes, rotaļu, t.sk., muzikālo rotaļu nozīme saskarsmes prasmju sekmēšanā, skolotājas loma bērnu saskarsmes prasmju veicināšanā rotaļas procesā. Pētījuma saturā ir empīriskā daļa. Tajā tika raksturotas pētniecības metodes, apraksts par pētījuma norisi; tika raksturota pirmsskolas izglītības iestade “X” un grupas “Y” bērni un bērnu saskarsmes prasmes muzikālajās rotaļās. Pētījumā darba autore apkopoja vērošanas, intervēšanas un anketēšanas rezultātus, atspoguļojot tos tabulās un diagrammās. Pētījuma rezultātā darba autore nonāca pie secinājuma, ka kopīga darbošanās muzikālā rotaļā raisa bērnos spilgtus pozitīvus pārdzīvojumus, attīsta labestību, palīdz veidot labsirdīgas attiecības – rada priekšnosacījumus saskarsmes prasmju attīstībai; bērns rotaļā netieši mācās un attīstās. Darba apjoms: 61 lapaspuse; 12 diagrammas; 7 tabulas; 44 bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits; 6 pielikumi. “Competent, favourable communication is truly the only, real luxury of a human life” (Antoine de Sent – Exupery). Play is the main activity of preschool children. The author of the Bachelor’s Thesis studies, analyzes and draws conclusions – a musical play activity can help a child to develop communication skills, which are among the main needs for the development of his personality. The aim of work is to emphasize the significance of communication for the child’s actions, behaviour, attitude and relations with other children; to prove that the musical play is like a means for the facilitation of communication skills. In order to achieve the aim of research there were taken into consideration the conclusions drawn by scientists, educators, and psychologists on communication and the significance of a play, including a musical play, for the facilitation of communication skills. There was research carried out at Jelgava Preschool Education Institution “X”, group “Y”. Keywords: Communication skills, musical plays, preschool, educator, a play, a child, interaction, preschool research. Author of Bachelor’s Thesis: Lana Laizāne The theme of Bachelor’s Thesis: “Facilitation of 5-6 Years Old Children’s Communication Skills through Musical Plays” The aim of Bachelor’s Thesis: To evaluate in practice the role of a musical play for the facilitation of a child’s communication skills. Brief description of research content and results: There is a theoretical part in the research content. It includes the characterization of 5-6 years old children’s communication skills, the significance of plays, including musical plays, for the facilitation of communication skills, the role of a teacher for the facilitation of children’s communication skills within the process of playing. There is an empirical part of research content. It includes the characterization of research methods, the description of research process; there was described the preschool education institution “X” and the children of group “Y”, and the children’s communication skills during the musical plays. The author of Bachelor’s Thesis summarized in the research the results of observation, interviewing and survey performed using the questionnaires; the results were shown in the tables and diagrams. As a result of research, the author of Bachelor’s Thesis drew a conclusion that common activities during the musical play provide children with an opportunity to experience positive feelings, they develop generosity, help to develop kind-hearted relations – create preconditions for the development of communication skills; through the play the child learns and develops indirectly. Volume of the Bachelor’s Thesis: 61 pages; 12 diagrams; 7 tables; 44 bibliographic items; 6 annexes.