Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles veicināšana literāro darbu iepazīšanās procesā
Author
Zvejniece, Lolita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors – Lolita Zvejniece. Bakalaura tēma – Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles veicināšana literāro darbu iepazīšanas procesā. Pētījuma mērķis – pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles veicināšanas iespējas literāro darbu iepazīšanas procesā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskā daļa – sniegts iztēles un fantāzijas raksturojums dažādu pedagogu un psihologu skatījumā, ir raksturota iztēles un fantāzijas veidošanās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem, kā arī atklāta literāro darbu loma iztēles un fantāzijas atraisīšanā un sekmēšanā. Empīriskā daļa – atspoguļots praktiskais pētījums par literāro darbu izmantošanas iespējām bērnu iztēles veicināšanā. Ir veikta aptauja, veicot pētāmo bērnu vecāku anketēšanu. Ir izstrādāti iztēles vērtēšanas kritēriji, atklāta bērna radošā darbība, kur atspoguļojas bērna iztēles izpausmes, ir veikta bērnu darbības rezultātu analīze. Ir sniegts bērnu iztēles analītisks salīdzinājums pētījuma sākumā un beigās. Pētījuma daļā ir iekļauti bērnu radošie darbi – zīmējumi, pašu sacerētās pasakas. Pētījums atklāj, ka vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstība, iepazīstot literāros darbus, būs sekmīgāka, ja tiks radīta emocionāli pozitīva gaisotne literārā darba uztveres gaitā, literārais darbs atbildīs bērnu interesei, pieredzei un vajadzībām, un tiks atbalstīta bērnu vēlme radoši izpausties. Darba apjoms – 60 lpp., darbam pievienoti 30 attēli, 3 tabulas. Izmantoti 38 literatūras avoti, darbam ir 3 pielikumi. Anotation Bachelor thesis author – Lolita Zvejniece. Bachelor thesis theme – The formation of imagination for elder preschool children in the process of analyzing literary works The purpose of the research – to study the development of the imagination of the elder preschool children in the process of getting acquainted with the literary work. The work consists of two chapters – theoretical and empirical parts. Theoretical chapter – gives explanations of imagination and fantasy in the eyes of various pedagogues and psychologists, describes the formation of imagination and fantasy for the elder preschool children, as well as the importance of literary works for unlocking and promoting imagination and fantasy. Empirical chapter – reflects practical study of the use of literary works in the creation of children's imagination. A questionnaire was conducted for parents of the children under study. The criteria for the assessment of the imagination have been developed, the creative activity of a child has been reflected, which reflects the manifestations of the child's imagination and children's performance has been analyzed. Analytical comparison of children's imagination at the beginning and end of the study is provided. The research part includes children's creative works – drawings and stories. The study reveals that the development of the imagination of the elder preschool children will become more successful if the literary work will be created in emotionally positive atmosphere, the literary work will respond to the children's interest, experience and needs, and will support the children's desire to express themselves creativetie. Scope of work: 60 pages, 30 pictures enclosed, 3 tables enclosed, 38 literature sources used, 3 annex.