3-4 gadu veco bērnu sīkās pirkstu muskulatūras attīstības iespējas mājturības un tehnoloģiju nodarbībās
Author
Galīte, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Volāne, Elita
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore: Jūlija Galīte Bakalaura darba vadītāja: prof. , dr.paed. Elita Volāne Bakalaura darba temats: 3-4 gadu veco bērnu sīkās pirkstu muskulatūras attīstības iespējas mājturības un tehnoloģiju nodarbībās. Bakalaura darba mērķis: izzināt un analizēt 3 – 4 gadu veco bērnu sīkās muskulatūras attīstības iespējas mājturības un tehnoloģiju nodarbībās. Izzināmais jautājums: kādi pedagoģiski nosacījumi veicina 3 – 4 gadu veco bērnu sīkās pirkstu muskulatūras attīstību. Darba uzdevumi: 1.Analizēt literatūru par pirkstu sīko muskulatūru, to attīstības veicināšanas iespējām, 2.Izzināt un analizēt literatūru par 3 – 4 gadu veco bērnu attīstības īpatnībām, 3.Analizēt mājturības un tehnoloģiju metodisku literatūru pirkstu sīkās muskulatūras attīstībai, 4.Veikt pētījumu un apkopot rezultātu. Pirmajā nodaļā analizētas K. Dēķena, Al. un A. Dzērvīšu, V.Golubinas, M.Koļcovas un citu autoru atziņas par 3 – 4 gadu veco bērnu sīkās pirkstu muskulatūras attīstību., to veicināšanas iespējām mājturības un tehnoloģiju nodarbībās. Otrajā nodaļā izzinātas un analizētas psihologu M. Vidneres atziņas par bērnu fizisko attīstību, V.Golubinas atziņas par bērnu uzmanības nenoturību, I. Kulaginas atziņas par atmiņas saistību ar interesi, R. Špallekas atziņas par bērna jautājumu nozīmi bērna psihiskajā attīstībā. Darbs satur 76 lapas, 6 attēlus, 2 tabulas, 57 bibliogrāfiskos nosaukumus, 36 pielikumus. Atslēgas vārdi: mācību process, sīkā pirkstu muskulatūra, pedagoģiskie nosacījumi, mājturība un tehnoloģijas. Thesis author: Julia Galite Thesis manager: prof. , dr. paed. Elita Volane Thesis subject: the 3-4 year old children hand and finger skills development opportunities at home economics and technologies lessons. Goal of the thesis: to explore and analyze the 3 – 4 year old children hand and finger skills development opportunities at home economics and technologies lessons. The main question: what pedagogical conditions contribute to 3 – to 4-year-old chilren hand and finger skill development. Work tasks: 1. Analyze the literature on hand and finger skills, the development of promotion opportunities. 2. Explore and analyze the literature on the 3 – 4 year old children development opportunities. 3. Analyze home economics and technologies of methodological literature about hand and finger skills development. 4. To carry out the study and collect the results. The first chapter analyses the K. Dekens, Al. and A. Dzervisi, V. Golubina, M. Kolcova lessons for 3 – 4 year old children hand and finger skills development, their promotion opportunities. In the second chapter explored and analysed psychologist M. Vidnere research on children's physical development, V. Golubina research on children's attention deficit, I. Kulagina research on the memory of the commitment with interest, R. Špalleka research of the child question importance of the child's psychic development. The work contains 76 pages, 6 images, 2 tables, 57 bibliographical names, 36 attachments. Key words: teaching process, hand and finger skill development, pedagogical conditions, housekeeping and technology.