Show simple item record

dc.contributor.advisorBriška, Ilze
dc.contributor.authorŽīgure, Lelde
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:51Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67963
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45895
dc.description.abstractLelde Žīgure. Kvalifikācijas darba temats ir 4-5 gadīgu bērnu sadarbības prasmes vizuālās mākslas nodarbībās. Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt un empīriski pamatot 4-5 gadīgu bērnu sadarbības prasmju sekmēšanu vizuālajā mākslā, veidojot dažādas kolāžas un izmantojot citas aktivitātes. Kvalifikācijas darbu veido ievads, divas nodaļas ar apakšnodaļām, ieteikumi un secinājumi par teorētiskās literatūtras analīzi, pētījuma praktisko daļu un izmantoto avotu saraksts, pielikumi. Pētījuma pirmā daļā analizētas autoru atziņas pedagoģijas un psiholoģijas teorijā, balstītas uz A. Šponas, I. Jurgenas, V. Romenkovas, G. Svences, S. Omārovas, Ļ. Vigotska, D. Elkoņina, A. Ļeontjeva, R. Fišera, R. Andersones B. Frīdenbergas u.c. darbu teorētiskajām nostādnēm, teorētiski pētītas sadarbības prasmes un to veicināšanas un sekmēšanas iespējas 4- 5gadīgiem bērniem, īpaši akcentējot vizuālās mākslas nodarbību iespējas. Praktiskajā daļā tika pētītas un analizētas 4-5 gadīgu bērnu grupas sadarbības prasmes, un to veicināšanas priekšnosacījumi: ja pedagogs rada un veido pozitīvu attīstošu un drošu vidi, rosina pozitīvu attieksmi pret citiem, rosina izrādīt cieņu vienam pret otru, sekmē bērna pašapziņas veidošanos, kā arī veicina vispusīgu un harmonisku attīstību, tad tas veicina arī sadarbības prasmju pilnveidošanos. Empīriskajā pētījumā ir pamatots, ka 4-5 gadīgu bērnu sadarbības prasmes tiks attīstītas, vizuālajā mākslā gan veidojot dažādas grupas kolāžas un izmantojot arī citus kopdarbības paņēmienus, ja tiks mērķtiecīgi organizētas nodarbības un veidota sadarbību veicinoša vide, kā arī pedagoga darbība būs sistemātiska. Kvalifikācijas darbā izmantoti 38 literatūras avoti- latviešu, krievu un angļu valodā, ietverti 3 attēli, 6 tabulas un pievienoti 4 pielikumi. Kvalifikācijas darba apjoms ir 49 lapas Atslēgas vārdi: pirmsskolas pedagoģiskais process, sadarbības prasmes, sadarbības prasmes vizuālā mākslā.
dc.description.abstractLelde Žīgure. The topic of this qualification work is cooperation skills of 4- to 5-year-old children in visual arts lessons. Aim of the research: theoretically research and empirically justify promotion of cooperation skills of 4- to 5-year-old children in visual arts by creating various collages and other cooperative methods. The qualification work is comprised of introduction, two sections with subsections, suggestions and conclusions on the analysis of theoretical literature and the practical section of the research, a list of sources and appendices. First section of the qualification work contains analysis of authors’ thoughts in pedagogical and psychological theory, including A. Špona, I. Jurgena, V. Romenkova, G. Svence, S. Omārova, Ļ. Vigotskis, D. Elkoņins, A. Ļeontjevs, R. Fišers, R. Andersone, B. Frīdenberga, etc. authors’ theories, investigative research of cooperation skills and their development and promotion, analysis of cooperation skills of 4- to 5-year-old children, especially investigate possibilities of visual art’s lessons. As part of the practical section, cooperation skills of 4- to 5-year-old children is researched and analysed. They are promoted, if pedagogue, as a result of forming cooperation skills, creates positive, progressing and safe environment, encourages positive attitude towards others, promotes respect towards one another, supports children’s self-confidence formation and advances comprehensive and harmonious development. As part of empirical research, it is found that promotion of cooperation skills of 4- to 5-year-old children in visual arts by creating various collages and other common group’s activities are successful, if cooperation encouraging environment is purposefully organised and pedagogue’s work is systematic and purposeful; then the development of children’s personality is advanced. The qualification work contains 38 literature sources in Latvian, Russian and English languages, includes 3 pictures, 6 tables and has 4 appendices. The qualification work is comprised of 49 pages. Keywords: pre-school pedagogical process, cooperation skills, cooperation skills in visual arts.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectsadarbības prasmes
dc.subjectsadarbības prasmes vizuālā mākslā
dc.subjectsadarbības prasmes veidošnās
dc.subjectpirmsskolas pedagoģiskais process
dc.title4-5 gadīgu bērnu sadarbības prasmes vizuālās mākslas nodarbībās
dc.title.alternativeCooperation skills of 4- to 5-year-old children in visual arts lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record