Show simple item record

dc.contributor.advisorBriška, Ilze
dc.contributor.authorVecvagare-Rakstiņa, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:52Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:52Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67966
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45898
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma: „5 – 6 gadu vecu bērnu iztēles sekmēšana vizuālās mākslas nodarbībās pirmskolā”. Darba mērķis: izpētīt 5 līdz 6 gadu vecu bērnu iztēles pilnveides iespējas vizuālās mākslas nodarbībās pirmskolas izglītības iestādē. Bērna iztēli un radošumu, bērna neatkārtojamību ir nepieciešams attīstīt, nevis apslāpēt, līdz ar to, pedagoģiskajā procesā svarīgi ir nenoteikt stingrus stereotipus, nenovilkt robežas, īpaši mākslas jomā, ir jāpielieto netradicionālas metodes, jāļauj bērniem izpausties. Iztēle ir dota katram bērnam jau no dzimšanas, bet tā ir pasīvā formā, līdz ar to, attīstama. Bērna iztēli var veicināt, attīstīt lasot bērnam pasakas, dziedot ,klausoties dziesmas, spēlējot rotaļas, zīmējot vai veidojot tēlus no plastilīna. Pētījuma jautājums: kādas metodes un paņēmieni sekmē bērnu iztēli vizuālās mākslas nodarbībās? Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā tiek skaidrota bērnu iztēles būtība un sastāvdaļas, tiek analizēta bērnu iztēles attīstība, tiek apskatītas bērnu iztēles īpatnības pirmskolas vecumā. Tāpat tiek pētīta vizuālās mākslas nodarbību ietekme uz bērnu iztēli. Praktiskajā daļā tiek veikts pētījums. Pētījuma bāze - Pirmskolas izglītības iestādes „Māra”, grupas „Jāņtārpiņi” 22 bērni vecumā no 5 – 6 gadi. Pētījums tiek veikts balstoties uz autores izstrādātajām nodarbībām - integrēto vizuālās mākslas nodarbībās metožu un paņēmienu pielietošanu vizuālās mākslas nodarbību laikā. Tāpat autore veic respondentu sniegto atbilžu pētījumu, izstrādāto nodarbību praktiskā pielietojuma rezultātu analīzi. Darba nobeigumā autores gūtie secinājumi. Darbā tika noskaidrots, ka rotaļnodarbību, dziesmu un pasaku pielietošana vizuālās mākslas nodarbībās pilnveido bērnu iztēli. Darba apjoms – 41 lappuse. Darbā ir iekļautas 2 tabulas, 12 attēli. Izmantoti 44 literatūras avoti. Pievienoti trīs pielikumi. Atslēgas vārdi: iztēle, pirmskolas izglītība, radošums, vizuālā māksla, rotaļnodarbība.
dc.description.abstractNOTATION Theme of the qualification work: “Promoting the imagination of 5 to 6 year old children in visual arts classes at pre-school”. The aim of the work: to study the possibilities of improving the imagination of children from 5 to 6 years old in visual art lessons at a pre-school educational establishment. The child's imagination and creativity, the uniqueness of a child is necessary to develop, not to stifle, thus, it is important to not define strict stereotypes in the pedagogical process, but perhaps using unconventional methods to allow children to express themselves. An imagination is given to each child from birth, but it is in a passive form, hence it needs to be developed. The child's imagination can be promoted, developed by reading the child's tales, singing or listening to songs, playing games, drawing or creating images of modeling clay. Research question: what methods and techniques promote the imagination of children in visual arts lessons? The work consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part explains the essence and components of children's imagination, analyzes the development of children's imagination, examines the peculiarities of imagination in pre-school age. The influence of visual art lessons on the imagination of children is also studied. A study is conducted in the practical part. Research base - Pre-school educational institution “Māra”, group “Jāņtārpiņi” 22 children aged 5 - 6 years. The research is based on the author's developed lessons - the use of methods and techniques of integrated visual arts lessons during visual art lessons. The author also carries out the analysis of answers provided by the respondents, analysis of the practical application of the lessons developed. The author concludes the conclusion of the work. The work revealed that the use of playthings, songs and tales in visual art lessons improves children's imagination. Workload - 41 pages. The work includes 2 tables, 12 figures. 44 literary sources used. Three attachments added. Keywords: imagination, pre-school education, creativity, visual arts, playfulness.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectKristine
dc.subjectVecvagare
dc.subjectRakstina
dc.subjectBerna
dc.subjectIzteles
dc.title5 - 6 gadu vecu bērnu iztēles sekmēšana vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā
dc.title.alternativePromoting the imagination of 5 to 6 year old children in visual arts classes at pre-school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record