Show simple item record

dc.contributor.advisorTauriņa, Agrita
dc.contributor.authorPranta, Sindija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:55Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:55Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67973
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45904
dc.description.abstractKvalifikācijas darba nosaukums: 3 - 4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšana rotaļās, sadzīves situācijās un apkārtnes vērojumos Darba autore: Sindija Pranta Zinātniskā darba vadītāja Agrita Tauriņa Pētījuma mērķis: bagātināt 3 - 4 gadīgu bērnu vārdu krājumu, izspēlējot dažādas rotaļas un sadzīves situācijas, vērojot apkārtni Darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām: nobeiguma, izmantotās literatūras un avotu saraksta. Darbam ir 6 pielikumi, 15 attēli. Darba apjoms: Teorētiskajā daļā izmantoti 22 autoru darbi. Teorētiskajā darba daļā raksturots bērnu valodas un runas jēdzienu skaidrojums. Raksturots 3 – 4 gadus vecu bērnu vārdu krājums analizējot pieejamo pedagoģijas literatūru. Analizētas dažādu autoru grāmatas un atziņas par to, ka bērna galvenais darbības veids pirmsskolā ir rotaļa, rotaļu situācijas un apkārtnes vērojumi. Bērna mācīšanās procesā ir jāiekļauj rotaļas tā, lai tām būtu mērķtiecīga un jēgpilna darbība. Lai bērnam raitāk un labāk attīstītos valoda, bagātinātos vārdu krājums, pieaugušajam vairāk ar bērnu jākomunicē un jārada tāda vide bērnam, kurā viņš spēj apgūt un iegūt jaunas lietas. Praktiskajā darba daļā tika pētīts bērnu vārdu krājums, analizējot vecāku aizpildītos testus par sava bērna vārdu lietojumu noteiktā tematiskajā grupā. Tika veikts pētījums un pedagoga radoša darbība 3 – 4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšanai rotaļās, apkārtnes vērojumos un sadzīves situācijās. Teorētiskās analīzes un praktiskās darbības rezultātā izstrādāti ieteikumi vecākiem un pedagogiem 3 – 4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšanai. Pētījuma laikā apstiprinājās hipotēze: 3 - 4 gadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšana būs sekmīga, ja skolotājs pedagoģiskajā procesā mērķtiecīgi virzīs sarunu un organizēs rotaļas, apkārtnes un sadzīves situāciju novērošanu.
dc.description.abstractTitle of the qualification work: Enrichment of 3 to 4 year old children's vocabulary through plays, household situations and surroundings observation. Author: Sindija Pranta Head of scientific work: Agrita Tauriņa The aim of the research: to enrich the vocabulary of children from 3 to 4 years old, by playing different kinds of games and household situations, observing the surroundings. The work consists of an introduction, 2 chapters as well as ending, the list of literature used and sources. The work has 6 attachments, 15 images. Workload: 40 The theoretical part uses 30 authors' works. The theoretical part describes the explanation of the concept of children's language and speech. Author has described the vocabulary capabilities of children aged from 3 to 4 years by analyzing available scholastic literature. The literature of different authors has been analyzed and it is noted that the main kind of activity of the child in the pre-school is playing different games, playing out different household situations and observing the surrounding area. The child's learning process must include games in such way that they are purposeful and meaningful. For the child to develop faster and better language skills, to enrich vocabulary, the adult needs to communicate more with the child and create an environment for him in which he is able to learn and acquire new things. In the practical part of the work, the children's vocabulary was studied by analyzing parents' test results on the use of their child's words in a certain thematic group. A study and pedagogue's creative work was performed to enrich children's vocabulary for children aged from 3 to 4 in a play, field observations and household situations. As a result of theoretical analysis and practical activity, recommendations for parents and teachers for the enrichment of children's vocabulary aged from 3 to 4 year old’s have been developed. During the study, the hypothesis was confirmed: the extension of children's vocabulary aged from 3 to 4-year-old will be successful if the teacher during the pedagogical process will purposefully lead the conversation and organize games as well as stimulate children to observes surroundings and household situations.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectpedagoģija
dc.subjectvārdu krājums
dc.subjectrotaļas
dc.subjectapkārtnes vērojumi
dc.title3 - 4 gadu vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšana rotaļās, sadzīves situācijās un apkārtnes vērojumos
dc.title.alternativeEnrichment of 3 to 4 year old children's vocabulary through plays, household situations and surroundings observation
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record