VIMALA izmantošana skolēnu lasītprasmes attīstīšanai 4.klasē
Author
Cipule, Agate
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbu, kura temats ir VIMALA izmantošana skolēnu lasītprasmes attīstīšanai 4. klasē, izstrādāja Agate Cipule, docentes Guntas Siliņas – Jasjukevičas vadībā. Darba mērķis bija teorētiski un praktiski pētīt lasītprasmes attīstīšanu 4.klasē, izmantojot VIMALA metodiku. Teorētiskajā metodē darba autore analizēja dažādus literatūras avotus par lasītprasmes raksturojumu, attīstīšanu, saturu un metodiku jaunākajā skolas vecumā. Empīriskajā metodē veicot pedagoģisko novērojumu, intervējot skolotājus un veicot pedagoģisko izmēģinājumadarbību, tika veikts pētījums par VIMALA metodikas izmantošanu 4. klasei lasītprasmes attīstīšanai. Kā arī tika izstrādāti ieteikumi par VIMALA izmantošanu lasītprasmes veicināšanai 4. klases skolēniem. Darba autore uzskata, ka lasītprasme 4. klašu skolēniem uzlabojas, ja skolotāji izmanto VIMALA metodiku. Turklāt teorijas avoti un pētījums pierāda, ka lasītprasme vislabāk tiek attīstīta, ja macību procesā izmanto VIMALA metodiku. Bakalaura darbs sastāv no 64.lpp, tas satur 15 attēlus, 3 tabulas, 33 bibliogrāfisko saraksta vienības, 11 pielikumus. The Bachelor work on the subject of develompent of pupils reading skills in form 4 using PLDRL was developed by Agate Cipule, and advised by assistant professor Gunta Siliņa – Jasjukeviča. The objective of this work was theoretical and practical research on development of reading skills in form 4. using PLDRL methodology. The author explored and analyzed theoretical literature about reading skills, development, literacy content and methodology of primiry level pupils. The research on using PLDRL methodology to improve the reading literacy on the 4th class pupils was made using the empirical methods of conduting a pedagogical observation, interviewing teachers and performing a pedagogical experiment. The author has provided suggestions for using PLDRL to improve reading skills of pupils in the 4th grade. The author considers that reading skills improve, if teachers use the PLDRL methodology. Besides the theoretical sources adn the research finding prove thar reading skills develop the most where the PLDRL methodology is used in the learning process. Bachelor consists of 64 pages, it contains 15 pictures, 3 tables, 33 bibliographic units and 11 annexes.