• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

1.klases skolēnu līderisma prasmju pilnveide tematisko lugu iestudēšanas procesā

Thumbnail
View/Open
299-67978-Pusvilka_Kristine_kp12060.pdf (1.415Mb)
Author
Pusvilka, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
1. klases skolēnu līderisma prasmju pilnveide tematisko ludziņu iestudēšanas procesā. Darbu izstrādāja Kristīne Pusvilka, profesores Marutas Sīles vadībā. Darba mēķis bija pētīt 1.klases skolēnu līderisma prasmju pilnveidi Ziemassvētku lugas iestudēšanas procesā. Pētījuma teorētiskajā daļā darba autore analizēja pedagoģijas un psiholoģijas speciālistu atziņas par līderismu, izpētīja 1.klases skolēnu vecumposma īpatnības, kā arī pētīja un analizēja teoriju par tematisko ludziņu iestudēšanas procesu. Empīriskajā daļā darba darba autore veica pedagoģisko vērojumu, intervēja skolotājus un skolēni darba grupās iestudēja tematisko Ziemassvētku ludziņu darba grupās, kuru darba procesu vadīja pēc sociometrijas metodes izvirzīti klases līderi.Tika izstrādāti ieteikumi skolotājām kā sekmēt līderisma prasmes 1. klases skolēnos, iestudējot tematiskās ludziņas. Darba autore uzskata, ka 1.klases skolēnu līderisma prasmju pilnveide tematisko lugu iestudēšanas procesā būs sekmīgāka, ja Bērni tiks rosināti patstāvīgi darboties, tiks vaicāts un cienīts bērnu viedoklis, tiks izvēlēta bērnu vecumposma attīstībai atbilstoša Ziemssvētku ludziņa. Bakalaura darbs sastāv no 63.lpp, tas satur 15 attēlus, 7 tabulas, 37 bibliogrāfisko saraksta vienības, 1 pielikumu
 
1st grade pupil leadership skill perfection in thematic play staging process.Bachelor’s work was developed by Kristine Pusvilka in led by professor Maruta Sile. The aim of the study was to research 1st grade pupil leadership skill perfection in Christmas play staging process. In the theoretical part of the study the author analyses the expert of pedagogy and physiology conclusions about leadership, did research about 1st grade pupil specially of the age group as well as did research and analysed theory of thematic play staging process. The author of the work on the empirical part did pedagogical observation, was interviewing teachers and pupils in working groups were staging Christmas play which were led by sociometry method chosen leaders of the class. As well as were developed recommendations for teachers how to promote leadership skills in 1st grade pupils in staging process of thematic play. The author of this study considers that 1st grade pupils leadership skill perfection in thematic play staging process will be successful if : children will be encouraged to operate independently; will be asked and respected children’s point of view; will be chosen Christmas play which suits the development of the stage of age. The bachelor’s work consist of 63 pages, 15 images, 7 tables, 37 bibliography units, 1 supplement.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45907
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV