Vecākā pirmsskolas vecuma bērna iztēles sekmēšana rokdarbos
Author
Kismane, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Priede, Ligita
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles sekmēšana rokdarbos. Darba autore: Vita Kismane Mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt iztēles sekmēšanas iespējas rokdarbos. Bakalaura darba struktūra sastāv no teorētiskās un empīriskās- praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā aplūkotas un aprakstītas dažādu autoru- A. Vorobjova, V. Hibneres, V. Meikšānes, O. Ņikiforova u. c., atziņas par iztēli kā izziņas procesu un iztēles attīstības likumsakarībām pirmsskolas vecuma bērniem, kā arī pedagoga un vides nozīme radošās darbības sekmēšanai rokdarbos. Pētījumā tika atspoguļots pētāmo grupu bērnu raksturojums un praktiskais darbs. Praktiskajā darbā tika plānotas un novadītas trīs nodarbības: •Mans sapņu ķērājs; •Pasaka par kukulīti; •Lapu cilvēciņš. Tika veikta 26 pedagogu anketēšana, iegūto rezultātu apkopojums un secinājumi. Pētījums veikts Rīgas “X” pirmsskolas izglītības iestādē sešgadīgo- septiņgadīgo bērnu grupā. Pētījumā piedalījās 10 bērni. Nobeigumā iegūtie rezultāti ļauj secināt, ka bērna radošā attīstība ir cieši saistīta ar bērna emocionālo, prāta un gribas attīstību. Radošā darbība palīdz bērnam interpretēt savu iegūto pieredzi un gūt jaunas prasmes. Pamatojoties uz pētījuma rezultātiem var secināt, ka izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies. Bakalaura darbs sastāv no 2 nodaļām, 50 lpp., 4. tabulas, 32. attēli, 40 literatūras avoti, 1 pielikums. The theme of bachelor’s thesis is the Facilitation of children imagination in handicraft activities in senior pre-school. Work author: Vita Kismane The aim of the bachelor's thesis is to theoretically and practically explore possibilities to facilitate imagination in handicraft activities. The bachelor’s thesis structure consists of the theoretical and the empirical - practical part. In the theoretical part are explored and described different authors - A. Vorobjova, V. Hibnere, V. Meikšāne, O. Ņikiforova etc. insights of the imagination as a cognitive process and imagination’s development patterns for pre-school aged children, as well as teachers’ and environment roles in creative activities to facilitate handicrafts. In the study was showed the characterisation of researched children group and practical work. In the bachelor’s thesis practical part were planned and realized three activities: •My dream catcher; •The tale of the loaf; •Leaf figure. In conclusion obtained results allow to conclude that child’s creative development is closely linked to child’s emotional, mind and will development. Creative activity helps children to interpret their gained experience and gain new skills. On the basis of the study results it can be concluded that the proposed hypothesis has been confirmed. Bachelor’s thesis consists of 2 shapters, 50 p., 4 tables, 32 pictures, 40 literary sources, appendix 1.