Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorGerķe, Nataļja
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:05:02Z
dc.date.available2018-12-30T02:05:02Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other68008
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45919
dc.description.abstractKvalifikācijas darbam tēma ir „Runas attīstības metodes bērnu jaunākā pirmsskolas vecumposmā”. Kvalifikācijas darba autors ir Nataļja Gerķe. Darbā tiek izskatītas konkrētas runas attīstības metodes un paņēmieni jaunākā pirmsskolas vecumā. Jaunākais pirmsskolas bērnu vecums ir vissvarīgākais visu garīgo procesu un, jo īpaši, runas attīstībā. Jaunākais pirmsskolas vecums ir cilvēka dzīvības vissvarīgākais posms, kad veidojas vissvarīgākās fundamentālās spējas, kas nosaka cilvēka tālāku attīstību. Bērnu runas attīstīšanai pedagogiem un vecākiem ir jāizveido nepieciešami nosacījumus:mudināt bērnu runāt, radīt piemērotu vidi, interesanti organizēt bērna dzīvi. Darba mērķis: noteikt metožu klāstu jaunākā pirmsskolas vecumposma bērnu runas attīstības sekmēšanai. Darbs sastāv no ievada, divām nodaļām - teorētiskās un praktiskās, noslēguma,literatūras saraksta un pielikuma. Teorētiskajā daļā analizēti gan mūsdienu, gan pagātnes pedagogu un psihologu atzinumi par runas attīstības metodēm un paņēmieniem, par bērnu saistītas runas attīstības īpatnībām. Darba praktiskajā daļā tika veikts praktiskais pētījums, kas sastāvēja no 3 posmiem: konstatējošā, veidojošā un kontrolējošā. Pētījuma ietvaros tika pētīti 15 bērni vecumā no 3 līdz 4 gadiem. Konstatējošā posmā tika veikti bērna runas attīstības līmeņa diagnostika, komunikācijas prasmju diagnostika un vecāku aptauja. Veidojošā posmā tika veikts darbs ar bērniem gan individuāli, gan grupā, lai uzlabotu runas un komunikācijas prasmju attīstību. Kontrolējošā posmā tika veikta bērnu runas un komunikācijas prasmju līmeņa atkārtota diagnostika. Apkopojot pētījuma laikā iegūtos rezultātus var novērot, ka grupas bērniem ir pozitīva dinamika, gandrīz visi bērni pēc pētījuma beigām ir ieguvuši augstāko vērtējumu. Ir novērots, ka runas attīstība un komunikācijas prasmes tiek veiksmīgāk veiktas ar šādu metožu palīdzību, kā vizuālās, verbālās, praktiskās un spēles metodēm, izmantojot tādas metodes kā saruna, pirkstu vingrinājumi, pasakas un didaktiskās spēles. Atslēgas vārdi: runa, runas attīstība, jaunākais pirmsskolas vecums, runas attīstības metodes. Kvalifikācijas darba apjoms: 56 lpp., 12 attēli, 8 tabulas, 3 pielikumi, 47 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe topic of the qualification paper is „Speech development methods in the child's earliest preschool age". The author of the qualification paper is Natalija Gerke. The work deals with the particular methods and techniques of speech development in the youngest preschool age. The children’s youngest preschool age is the most important in the development of all mental processes and, in particular, speech. The youngest preschool age is the most important phase of human life, when the most important basic abilities that determine human development are formed. To develop the children's speech, teachers and parents must create the necessary conditions: to encourage the child to speak, to create a suitable environment, to organize the child's life interestingly. The aim of the qualification paper is to determine the range of methods for promoting the development of the youngest preschool children's speech. The paper consists of an introduction, two chapters - the theoretical and practical, the conclusions, the list of literature and the appendixes. The theoretical part provides the analysis of both present and past teachers’ and psychologists’ findings about the methods and techniques of speech development, the peculiarities of the child’s related speech development. The embedded case study presents the practical research, which consists of 3 stages: detective, formative and controlling. The target population of the research is 15 children aged from 3 to 4 years. At the discovery stage, the diagnostics of the child's speech development level, diagnostics of communication skills and parents' survey were performed. The formative stage was carried out by working with children both individually and in group to improve speech and communication skills development. At the control stage, children's speech and communication skill levels were re-diagnosed. Summarizing the results obtained during the study, it can be observed that the children of the group have a positive dynamic; almost all children have obtained the highest assessment at the end of the study. It has been observed that speech development and communication skills are more successfully accomplished through such methods as visual, verbal, practical, and playing, using such techniques as conversation, finger exercises, fairy tales and didactic games. Keywords: speech, speech development, younger preschoolers, speech development methods. Qualification paper consists of: 56 pages, 12 pictures, 8 tables, 3 appendixes, and 47 literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectruna
dc.subjectrunas attīstība
dc.subjectjaunākais pirmsskolas vecums
dc.subjectrunas attīstības metodes
dc.titleRunas attīstības metodes bērnu jaunākā pirmsskolas vecumposmā
dc.title.alternativeSpeech development methods in the child's earliest preschool age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record