Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorTarana, Svetlana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:05:03Z
dc.date.available2018-12-30T02:05:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other68012
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45922
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma: Mazo folkloras formu nozīme jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstībā Kvalifikācijas darba autors: Svetlana Tarana Kvalifikācijas darba vadītājs: Asoc.prof., Dr.psyh Valentīna Romenkova Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības iespējas ar mazo folkloras formu palīdzību. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz D.Lieginieces, R.Bošas, I.Freibergas, D.Dzinteres, I.Miltiņas, D.Elkoņina, R.Ņemova, Ž.Piaže un Z.Anspokas zinātniskajām atziņām. Darba teorētiskajā daļā raksturota pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstība, kā arī jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības īpatnības. Raksturotas mazās folkloras formas - sakāmvārdi, parunas, mīklas, skaitāmpanti. Analizētas jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības iespējas ar mazo folkloras formu palīdzību dažādos dienas rites momentos – rīta cēlienā, sasveicināšanās rituālos, rotaļnodarbībās utt. Darba pētnieciskajā daļā izstrādāti bērnu pedagoģiskās novērošanas kritēriji, veikta sākotnējā bērnu vērošana, lai gūtu priekšstats par to, kādas ir bērnu prasmes ieklausīties un saprast, norunāt sakāmvārdus, parunas, mīklas, skaitāmpantus, veikts vēroto bērnu īss raksturojums. Tiek izstrādāti trīs rotaļnodarbību plāni un vairākas pedagoģiskās situācijas. Regulāri strādājot ar bērniem, iesaistot folkloru visos dienas rites momentos, ir iespējams ar bērniem gan pārrunāt dažādus tikumiskās uzvedības jautājumus, gan tuvāk iepazīstināt ar dažādiem folkloras veidiem, gan attīstīt un bagātināt bērnu valodu. Par to liecina atkārtoti veiktie bērnu novērojumi. Pētījuma hipotēze: jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstība būs veiksmīga, ja: -folkloras materiālus izmanto ne tikai runas attīstības nodarbībās, bet arī visā mācību procesā; -folklora aktīvi tiek izmantota visos dienas rites momentos; -skolotājas rosina, stimulē un kontrolē folkloras darbu izmantošanu – apstiprinājās. Atslēgas vārdi: BĒRNU RUNA, RUNAS ATTĪSTĪBA, FOLKLORA, SAKĀMVĀRDI, PARUNAS, MĪKLAS, SKAITĀMPANTI. Kvalifikācijas darba apjoms: 65 lpp., 5 tabulas, 5 attēli, 74 literatūras avoti, 5 pielikumi.
dc.description.abstractTheme of the qualification paper: The Role of Small Folklore Forms in Development of Speech in Children of Early Preschool Age. Author of the qualification work: Svetlana Tarana Head of Qualification: Assoc.prof., Dr.psyh Valentina Romenkova The aim of the qualification work is: to investigate theoretically and test the younger preschoolers' children's speech with the help of small folklore forms. The theoretical part of the research is based on the scientific findings of D.Lieginiece, R. Bosch, I.Freeberg, D.Dzinteres, I.Miltina, D.Elkonin, R.Nemova, J.Piaget and Z. Anspoka. The theoretical part of the paper describes the development of the speech of pre-school children, as well as the pre-school age children’s peculiarities of development of the speech. Small forms of folklore are characterized - adages, proverbs, riddles, limericks. The analysis of the pre-school children's speech through the help of small folklore forms in various day-to-day rituals – rise in the morning, greeting rituals, playful lessons, etc. In the practical part of the research, pedagogical observation’s criteria for children were developed, initial childhood observation was carried out in order to get an idea of the children's ability to listen and understand, to utter adages, proverbs, riddles, limericks, and brief description of the children observed. Three role-play lesson plans and several pedagogical situations were developed. By regularly working with children, involving folklore in everyday routine, it is possible for both children to discuss different issues of moral behaviour, to introduce the different types of folklore more closely and to develop and enrich the language of the children. This is evidenced by the repeated observation of children. Study hypothesis: The development of the younger preschool children's speech will be successful if: - folklore materials are used not only in speech development classes, but also throughout the teaching process; - folklore assets are used at all day's regime; - teachers encourage, stimulate and control the use of folklore works – was confirmed. Keywords: CHILDREN'S SPEECH, DEVELOPMENT OF THE SPEECH, FOLKLORE, ADAGES, PROVERBS, RIDDLES, LIMERICKS. Qualification paper: 65 p., 5 tables, 5 figures, 74 literature sources, 5 appendixes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectBĒRNU RUNA
dc.subjectRUNAS ATTĪSTĪBA
dc.subjectFOLKLORA
dc.subjectSAKĀMVĀRDI
dc.subjectPARUNAS
dc.titleMazo folkloras formu nozīme jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstībā
dc.title.alternativeThe role of small folklore forms in development of speech in children of early preschool age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record