Tradīciju ievērošanas nozīme pirmsskolēna dzīvē
Author
Segliņa, Elva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Muzis, Ivars
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: „Tradīciju ievērošanas nozīme pirmsskolēna dzīvē”. Kvalifikācijas darba autore ir Elva Segliņa. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, vai tradīciju ievērošana pirmsskolā veicina izpratni par vērtībām. Pētījums sastāv no 45 lapaspusēm. Tajās ietilpst 4 nodaļas ar apakšnodaļām, 13 attēli, secinājumi, 2 pielikumi. Darbā ir izmantotas 33 bibliogrāfiskā saraksta vienības. Darba teorētiskajā daļā autore ir apskatījusi un veikusi analīzi par tradīcijām un vērtībām. Teorētiskajā daļā ir apskatīti vairāku autoru viedokļi par tradīciju nozīmi pirmsskolēna dzīvē. Darba teorētiskajā daļā tiek noskaidrots, ka pirmsskolēna vērtību apgūšanā svarīga loma ir pieaugušā klātbūtnei, kā arī dažādām aktivitātēm. Praktiskajā daļā tiek aprakstītas pētījuma metodes un atspoguļoti dati, kā arī izteikti secinājumi, lai pierādītu hipotēzi. Izpētot bērnu vērtību rādītājus, tiek secināts, ka caur tradīciju ievērošanu tiek veicinātas vērtību pozitīvas izmaiņas. Atslēgas vārdi: tradīcijas, vērtības, vērtību sistēma, pirmsskolēns. Qualification Work theme is “The importance of respecting traditions in pre-schooler life”. The author of qualification is Elva Seglina. The purpose of the research is to find out if respecting tradition in pre school contributes understanding of values. Research consists of 45 pages. Research consists of 4 chapters with subdivisions, 13 pictures, conclusions, 2 annex. In the research have been used 33 bibliography units. In the theoretical part of the work author reviewed and conducted an analysis of traditions and values. The theoretical part deals with the views of several authors about the role of traditions in pre-school life. In the theoretical part of the work, it is determined that the presence of an adult, as well as various activities, plays an important role in acquiring the values of pre-schoolchildren. The practical part describes the research methods and reflects the data, as well as makes conclusions to demonstrate the hypothesis. By examining the values of children's values, it is concluded that positive values are promoted through the observance of traditions. Keywords: traditions, values, value system, pre-schooler.