Rokdarbi vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšanai
Author
Gaide, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Gaide E.(2018) Rokdarbi, vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšanai. Diplomdarbs. Rīga: Latvijas Universitāte. -47. lpp. latviešu, angļu. Darbs sastāv no ievada, 2 daļām, pielikumiem, secinājumiem. Pētījuma temata izvēli sekmēja tas, ka pirmsskolā jāpievērš liela uzmanība bērna radošās darbības attīstībai, radošuma veicināšanai. Pētījuma objekts- rokdarbi pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Pētījuma priekšmets- pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības attīstība rokdarbos. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšanas iespējas rokdarbos. Pētījuma jautājums-Kā sekmēt radošo darbību ar rokdarbiem rotaļnodarbībās pirmsskolā. Pētījuma uzdevumi 1.Analizēt pedagogu un psihologu atziņas par radošumu, radošo darbību, tās attīstību pirmsskolas vecumā, 2. Izzināt pedagoģiski psiholoģiskos nosacījumu radošās darbības sekmēšanai rokdarbos, 3. Praktiski pētīt un analizēt radošas darbības sekmēšanas iespējas rokdarbos, 4. Apkopot un analizēt iegūtos rezultātus, izstrādāt secinājumus. Pētījuma metodes Darba mērķis ir izpētīt, kā ar rokdarbiem sekmēt bērnu radošo darbību. Darba teorētiskajā daļā ir atklāts, kādā veidā rokdarbos var sekmēt bērnu radošo darbību. Darba metodiskajā daļā ir izstrādātas rotaļnodarbības ar rokdarbu dominanti. Darba devums : izstrādātas rekomendācijas pedagogiem. Gaide, E.(2018) Handicrafts to promote creative activity in earliest preschool age children. Diploma thesis. Riga: University of Latvia. -47. p. Latvian, English. The thesis consists of an introduction, 2 parts, annexes, conclusions. The choice of the research topic was facilitated by the fact that in the preschool much attention should be paid to the development of children's creative activity in order to promote creativity. Object of the research: handcrafts in the pedagogical process in the preschool. Subject of the research: development of the creative activity in preschool children through handicrafts. Aim of the research: to study in theory and in practice the possibilities of promoting the creative activity in older preschool children through handicrafts. Research question: How to promote creative activity through handcraft playing activity in the preschool. Research objectives 1. Analyse the ideas of educators and psychologists about creativity, creative activity, its development in the preschool age; 2. Find out pedagogically psychological conditions for promotion of creative activity through handicrafts; 3. Practically study and analyse opportunities to promote creative activity through handicrafts; 4. Compile and analyse the obtained results, draw conclusions. Research methodology The aim of the thesis is to explore how to promote children's creative activity through handicrafts. The theoretical part of the thesis reveals the way in which handicrafts can contribute to children's creative activity. The methodical part of the thesis is to develop playing activity with dominance of handicrafts. Thesis contribution: recommendations for teachers.